Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Skimmer - afløb

Skimmer - afløb 03 jul 2017 12:31 #7588

  • benrdaf
  • benrdaf's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Hej

Jeg håber jeg kan få lidt hjælp til etableringen af min pool - helt specifikt monteringen af skimmeren.
I bunden af skimmeren er to afløb. I det ene monterer jeg selvfølgelig afløbet fra poolen til pumpen i teknikrummet.
I det andet hul (er blændet af fra fabrikkens side) regner jeg med at lave en form for prop, som fører til nedsivningsanlæg. Når jeg vinterlukker poolen vil jeg proppe afgangen til teknikrummet af, og i stedet åbne afgangen til nedsivningen. Derved kan jeg sikre en lav vandstand i poolen hen over vinteren, og undgå at der står vand i skimmeren og risikere frostsprængninger.

Mit spørgmål er: er det formålet med de to afgange i bunden af skimmeren? Den ene afgangen til teknikrum og den anden til nedsivning om vinteren?

Den lille 32mm afgang i toppen af skimmeren regner jeg også med at slutte til nedsivning, så vandet selv løber fra i tilfælde af store regnskyl i poolsæsonen. Er det formålet med denne afgang?
Sidste redigering: 03 jul 2017 21:50 af benrdaf. Begrundelse: Billede indsat
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Skimmer - afløb 03 jul 2017 14:34 #7589

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Jeg ved ikke hvad det andet afløb er til. Men husk du må ikke lede klor holdigt vand i nedsivningsanlæget da du derved ødelægger bakterie kulturen i anlæget
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Skimmer - afløb 03 jul 2017 21:33 #7590

  • benrdaf
  • benrdaf's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Hej Bino.

Jeg leder vandet i en almindelig regnvandsfaskine og ikke nedsivningsanlægget.
Tak for heads up.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Skimmer - afløb 04 jul 2017 00:00 #7591

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Det gør det ikke så meget beder , husk at selv om det kun er en smule klor så er det mange liter du sender ned mod grundvandet. Så hellere en pumpe og smid det i spildevands kloaken, så ryger det på rensningsanlæget. Det kan jo godt være umuligt hvis man bor på landet, men så prøv og hold klor niveauet så lavt som muligt på det udpumpet vand.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.185 sekunder