Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Frøstegangs poolbruger

Frøstegangs poolbruger 07 Jun 2016 20:17 #6675

  • Brian MC
  • Brian MC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Hej alle sammen

Jeg har lige købt en intex pool på 12607L
nu har jeg læst om en masse måde er holde den ren og læst noget om saltvands system og sand systemer

nogen der måske kan hjælpe mig med hvad der ville være det rigtige for mig

på forhånd tak

Brian
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Frøstegangs poolbruger 08 Jun 2016 08:12 #6680

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Umiddelbart vil jeg sige, at du skal holde dig til klorgranulat og ikke en saltklorinator. Den er rimelig dyr såfremt du skal have en der reelt virker. Jeg ved ikke hvad du mener med sandsystemer ???? hvad har du af rensningsanlæg nu ?
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Frøstegangs poolbruger 08 Jun 2016 10:28 #6688

  • mrwee
  • mrwee's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 73
  • Modtagne Tak: 6
Hej Brian,

Jeg stod for nogle år siden i samme situation som dig, dog med en Intex 16.000L's pool. Hér 5 år efter, har jeg lært:

1) Bjarne har (næsten) altid ret :)

Nej, seriøst. Jeg ville gøre følgende:

1) Køb et ordentligt sandfilter med pumpe som kan håndtere f.eks. udvidelse til større pool (f.eks. samme diameter, men højere), solfanger m.m. Vær opmærksom på støjniveau. Min (relativt billige) pumpe støjer mere end jeg synes er rart. Dermed kører den mindre end den bør, når vi er på terrassen. (Måske bedre med lavere omdrejninger og dermed mindre støj og så kunne den køre hele dagen). Strømforbrug bør man også skele til.

2) Køb AFM glas til sandfilteret fra starten. Det bliver du glad for.
3) Køb ordentlige klor-produkter og hold dig fra Matas, toys'r'us, HN osv. Selvom det er en "amatør-pool", er vedligeholdelsen lettere med ordentlige produkter (Især sandfilter og pumpe gør dit liv meget lettere).
4) Køb et thermo-cover. Det holder på varmen.
5) Overvej solfanger. Det gør temperaturen mere behagelig - hurtigere end ved alm. solpåvirkning.
6) Vi tager vores ned hver vinter. Det koster så ca. 1000 kr. at fylde den op hvert år. Jeg ved ikke hvor godt den har af at stå ude hele året. Som sagt er vores 5 år gammel og havde en del huller i bunden i år.

Priserne for alt dette add-on er noget højere end hvad du har betalt for selve poolen, men som sagt bliver dit liv lettere. Jeg tror at jeg selv har investeret en 6-8000 (pumpe, sandfilter, solfanger, slanger/rør, klor, waste-slange, osv. osv. ) ud over selve poolen.

Men det er prisen værd. Vi har meget stor glæde af vores "hobby-pool". Næste gang tror jeg dog at det bliver en "metal-frame Intex". Den virker lidt mere robust.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Frøstegangs poolbruger 08 Jun 2016 11:06 #6689

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Kun guderne har altid ret og kun fordi de ikke kan modsiges og pr. defination altid har ret :) Jeg er kun et sølle menneske der tilmed ved at der er mange der er klogere end jeg:)
så 1000 tak for for din (næsten ) ros :) :) :) :) :)

Og du har iøvrigt 100% ret i dine bebærkninger
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder