Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Brøndvand..

Brøndvand.. 27 Jan 2017 02:43 #7222

  • JVQ
  • JVQ's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Hej kære pool folk

jeg har netop idag blevet en kedelig erfaring rigere.. I løbet af den sidste måned har nogle folk gået og gravet en brønd til mig og det er meningen at den skal fungere både som regnvands tank og så har den naturligvis også eget vand som jeg håber vil være nok til at fyld lidt i poolen hver dag..
Efter at have pumpet noget nær krystalklart vand op fra brønden og kommet direkte i poolen i ca. 2 timer skifter vandet pludselig transparent til en markant mørkegrøn/violet farve..
Jeg er klar over at visse mineraler i brøndvandet kan have den virkning på klorvandet.. Men hvad gør jeg nu..?
kan det løses med klor og alu-sulfat/floc..?

Jeg håber jo på at kunne bruge vandet i brønden til opfyldning.. Men det er da tosset at skulle lukke poolen i 2 dage hver gang den skal fyldes fordi vandet bliver misfarvet..
Kan brøndvandet behandles med noget så dette problem undgås..?

Jeg tænker at forsøge med kalk i brønden da det måske kan neutralisere noget at det sure..

Jeg håber desuden på at få installeret et UVC filter lige om lidt.. Kan det tage den grimme farve ud af vandet..?

Hvad tænker I om det..?

Venligst

Jonas
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Brøndvand.. 18 Feb 2017 18:08 #7258

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Det er rigtigt det er metallerne i vandet der driller. Juster PH til 6,5/7 Chock klor med 225 gram ustabilitet klor , smid en flokking stick i skimmeren og lad pumpen køre derudaf.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: JVQ
Tid til at oprette siden: 0.144 sekunder