Har lige købt en og afprøvet den. Ser ud til at fungere fint. Kan programmeres med 4 timers, og hver kan køre med sin egen hastighed. Man kan mærkeligt nok ikke skifte hastighed manuelt når pumpen kører, men programmerer man timerne skifter den fint hastighed uden afbrydelse. Købte min hos xxxxxxxxxxxx.dk til ca. 2800,-
Selve boksen har 2 små blæsere monteret på en stor køleprofil som kører under drift. De larmer næsten mere end pumpen når den kører nede i 1200 o/min. Men man kan jo evt. kappe forbindelsen til dem, hvis boksen er placeret et køligt sted.
Men glæder mig til at montere den rigtigt i pool rummet og få glæde af at jeg ikke mere skal spekulere på at få tændt og slukket pumpen. Jeg har en 1KW motor som kører ca. 2800 o/min, og man skal ikke være bekymret for at den ikke kan køre lavere end 1200 o/min. Der er ikke meget tryk tilbage ved den hastighed, og den passer perfekt til lige at holde cirkulationen i gang for min pool på 40m3.
Hver gang man starter pumpen kører den fuld hastighed i ca. 30-60 sekunder inden den drosler ned til den hastighed man har sat. Det er ikke så tosset, da den så lige kan nå at få "suget" lidt vand til sig efter en afbrydelse. Mit system skal dog bruge mere 1 minut på at få suget vand nok ind da pumpen er over jorden, så jeg er nok nød til at starte dagen med en timer der kører fuld speed i 5-10 minutter for lige at få fyldt vand i rørene igen.
Kvaliteten virker robust og god, men kan ikke sige noget om levetiden... endnu
BTW: Manualen siger at den kan trække op til 2HP (ca. 1,5KW) i 1 til 1 fase udgaven som jeg har.
Den findes også 1 til 3 faser 3HP, og 3 til 3 faser 5HP