Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Recirkulering eller filter..?

Recirkulering eller filter..? 26 maj 2014 13:54 #4363

  • andershh
  • andershh's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 21
Hejsa.

Er helt ny i pool verden.

Har købt et hus hvori der er en pool på cirka 44000L i haven.
Er igang med at få justeret Ph og klor mængden ind, men er i tvivl om, om vandet skal køre igennem filteret eller bare kører på recirkulation.?

Vandet er forholdsvis uklart, jeg tror at dette har noget at gøre med at Ph værdien ligger på 7,8-7,6 - er dog igang med at få den længere ned.
I har sikkert ret
Sidste redigering: 26 maj 2014 13:55 af andershh.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Recirkulering eller filter..? 26 maj 2014 22:25 #4364

  • Bino
  • Bino's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 319
  • Modtagne Tak: 38
Alt efter hvordan dit anlæg er dimensioneret burde det køre mere vand i gennem ved recirkulering. Men jeg ville nu bare køre filter, vandet skal nok blive kørt rundt alligevel.

Har du prøver Poolraadgiverens APP til at få vejledning i hvor meget kemi du skal bruge ?

Er vandet uklart eller mælket ? Det kan både være ph den er galt med eller svæv i vandet.
Hellere minipool
end...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Recirkulering eller filter..? 26 maj 2014 22:57 #4365

  • andershh
  • andershh's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 21
Vandet er uklart, men syntes det bliver stille og roligt bedre og bedre for hver dag der går. Ph står på 7.2 desværre er der lige rigelig klor i nu 2.8
Har sådan en "puk" i skimmeren..da den har stået urørt siden sidste sommer, så vil gerne give den en gang chokklor.

Kan evt tage et billede i morgens?
Sidderne er der alger på, så skal nok i vandet i løbet af ugen for få det børstet af
I har sikkert ret
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Recirkulering eller filter..? 26 maj 2014 23:13 #4367

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
du skal altid køre gennem filtret. Recirkulation er kun til meget specielle tilfælde

Hvad mener du med en "puck" i skimmeren - er den en klortablet du mener - for hvis det er det er det helt galt

Hvis ph og klor er i orden ( og du ikke har en klorlås ) så vil alle alger være døde og kan bare børstes af. Døde alger sidder ikke fast. Det er kun levende alger der gør det
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Recirkulering eller filter..? 26 maj 2014 23:26 #4369

  • andershh
  • andershh's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 21
Ja det er en klor tablet.
De er også meget nemme at fjerne, algerne forståes.
Men det er mere det uklare vand jeg tænker på..det er dog skrevet blevet en lille smule dag for dag. Startede i lørdags med at rense vand og juster ph og klor ind.

Men Bjarne, hvad vil du råde mig til? Jeg får besøg på fredag og det kunne da være fantastisk hvis poolen kunne bruges
I har sikkert ret
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.158 sekunder