Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: lave huller til lamper og skimmer

lave huller til lamper og skimmer 26 Sep 2014 08:13 #5048

  • Henrik A
  • Henrik A's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 35
  • Modtagne Tak: 2
Jeg skal i weekenden sætte min stålpool op, ved det er lidt sent på sæsonen, men så er den klar til næste år B)

Jeg er nu blevet i tvivl om hullerne til lamper, skimmer og dyser.

Jeg ved de skal klippes i metallet, men hvornår skal de det? Er det ligesåsnart jeg har monteret stålvæggen og før jeg monterer linieren, eller skal lineren være monteret og vand op til lidt under de kommende huller?

Har læst mig frem til at tingen først skal monteres når der er vand næsten ved hullet, er det korrekt?
Henrik
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

lave huller til lamper og skimmer 26 Sep 2014 10:21 #5049

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Du skal lave huller så snart stålvæggen er oppe, når du laver huller specielt dem du borere vil der komme skarpe metal spåner som vil kunne lave hul i lineren og det ønsker du ikke i en helt ny liner ;)

Husk efter end skæring at male snittene med zinkmaling, ellers vil stålet ruste og lave røde løbere i bassinet.

Et andet godt råd er at i nok skal stille kassen med liner ind i et varmt rum, på denne tid af året kan den blive stiv som et stykke pap og let knække. Så hvis den har stue temperatur vil den være lettere at folde ud når den tages op af kassen, dog bliver den hurtig kold og stiv igen. Derfor vil jeg måske også anbefale at i måske bruger varmt vand til de første 5mm vand på bunden, så bliver den lettere at skubbe på plads.

HUSK ikke over 28 grader varmt vand! Luft temperaturen ved liner ilægning skal luften min være 12 grader.

God arbejdes lyst :)

Ps. husk at bruge den tid det tager at skubbe alle folder ud, i bliver glade for det i længden folder i lineren er ikke det kønneste at se på. Desuden har store folder som tipper over på bunden den trælse tendens at de knækker og bliver utættet efter ca. 5-10år måske før.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

lave huller til lamper og skimmer 26 Sep 2014 10:44 #5050

  • Henrik A
  • Henrik A's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 35
  • Modtagne Tak: 2
tak.
Og det var en god ide med af få stillet lineren ind i varmen, det vil jeg gøre i aften.
Havde håbet at kunnet montere i sidste weekend hvor temperaturren var 20 grader, men håber at dmi holder hvad de lover med de 15grader i morgen:-)

Må rigge vandslangen til med varmtvand, vil absolut gøre alt hvad jeg kan for at undgå folder.
Henrik
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.175 sekunder