Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Oval pool

Oval pool 19 jul 2015 15:59 #5859

  • papepape
  • papepape's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 19
Hej

Jeg har en træterrasse der er forhøjet ca 120 cm og jeg påtænker at nedsænke /nedbygge en 150 cm stålpool i den - det vil passe perfekt med en oval pool på 6x4 meter

Jeg kan flere steder se st man kan få ovale pools fritstående som således er forstærket i siderne. Det jeg tænker er at nedbygge en oval stålpool og således slippe for støbning af mur i siderne da det er svært at komme til under terrassen !

Det jeg tænker er at understøtte siderne med træstolper - er det en ok løsning også set ift hvordan en oval pool tiletabnering på engræsplæne er opbygget ?

Vh Thomas
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Oval pool 20 jul 2015 08:53 #5860

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Der er intet principielt galt med en træ støttevæg på siderne. ( gør det dog i trykimprægnerede ) Problemstillingen er udelukkende styrken i væggene. De skal holde til et meget stort tryk udaf. Stolperne skal derfor dels støbes ned så de ikke rokker sig forneden - og dels være understøttet foroven af skræstivere eller andet der sikrer at de ejheller rykker sig for oven. Udenpå ind mod poolen - kan du bruge 1.5 cm tykke støbeplader - de ligger i 3 x 1.5 m størrelser
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Oval pool 20 jul 2015 12:00 #5862

  • papepape
  • papepape's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 19
Hej og tak - det er lige det svar som jeg håbede på at få. Jeg vil støbe ned med stolpe sko og øverste af trykimprægneret stolpe kan fastgøres i selve terrasse og endvidere støttes med skrå stivere

Du henviser til nogle plader mellem pool og støtte stolper - er det for at få fordelt trykket at du anbefaler en plade ?

Skal støtterne gå på det midterste stykke og ud til hver bue start ?

Vil du anbefale at nedsænke poolen først og så sætte stolper op eller bør jeg kunne regne med et breddemål på 400 VM hvis fabrikant skriver dette ?

Vh Thomas
Vh Thomas
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Oval pool 20 jul 2015 20:49 #5863

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
plader på siderne skal være på hele det lige stykke - hvis du ikke bruger plader, vil stålvæggen bue mellem de opsatte stolper.
du skal lave stolpe og pladearbejder FØR du sætter pool op
Prøv at se alle de selvbygger serier og links der er. De er gode at blive klog af
B
Sidste redigering: 20 jul 2015 20:50 af Bjarne.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Oval pool 21 jul 2015 05:36 #5865

  • papepape
  • papepape's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 19
Hej igen

Tak jeg vil se efter links for selvbyggere

Har du et link til de plader du nævner ?

Vh Thomas
Sidste redigering: 21 jul 2015 05:38 af papepape.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder