Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Betonpool med glasvæg

Betonpool med glasvæg 23 jul 2015 07:51 #5868

  • papepape
  • papepape's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 19
Hej igen

Jeg overvejer som tidligere indlæg oval pool i indbygget terrasse men alternativt hertil er at lave en spændende løsning, hvor poolen er firkantet og den ene side af pool er synlig ved hjælp af en stor glasrude !

Jeg har pt en stor træterrasse, der er højt hævet og faktisk så højt at den ene ende side vender ud mod haven, der er skrånende nedad. Det er i denne endeside at en løsning kan være at lade den nuværende træbeklædning erstattes af en stor hærdet glasvæg !

Jeg tænker således :

1. Etablering af bund 10-12 cm betonbund med rionet eller anden armering - størrelse 6x4 meter
2. Opmuring af siderne i fundablokke ilagt jern armering og beton - 2 sider på 4 meter og 1 side på 6 meter - højde på pool forventer jeg skal være omkring 135 cm. Det skal siges at der ikke vil komme nedgravning af fundablokke da nuværende træterrasse er højt hævet.
3. Pudsning af vægge indvendigt så fin at den er klar til svejsning af liner
4. Sidste side på 6 meter bredde og 135 cm højde skal være hærdet glas som isættes. Jeg er i tvivl om tykkelsen herpå Men formoder at der som minimum skal være 19 mm tykkelse! Overgangen mellem mur og glasvæg skal undersøges hvorledes dette gøres bedst muligt.
5. Der skal installeres to lamper i hver af de korte sider og endvidere øvrigt udstyr dyser og skimmer

Jeg hører meget gerne om nogens erfaringer med ovennævnte?

Selve betondæk og opmuring skal jeg have gjort af en murer - regner med at finde en til en ok pris - har nogen priserfaringer på ovennævnte mål hører jeg gerne ?

Jeg skal også bruge en prof til ilægning / svejsning af liner og erfaringer om pris for liner og svejsning er jeg også nysgerrig efter - har læst mig til ca DKK 400 pr. Kvm - formoder at det er alle kvadratmeter i poolen også bunden ?

Jeg skal igang med at høre om priser og muligheder for et så stort glasstykke - er der nogen der har erfaringer herfor høres gerne - det er nok dete punkt der er afgørende for om jeg går videre med projektet - men tænker at det vil være en fed løsning, da man nede fra den skrånende have vil have en fed effekt ved at se op på poolen

Håbet at høre fra jer
Sidste redigering: 23 jul 2015 07:56 af papepape.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Betonpool med glasvæg 23 jul 2015 11:07 #5869

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Dødspændende projekt - men jeg vil meget råde dig til at kontakte et prop. poolfirma m.h.t det altsammen. Der er rigtig mange ting der skal tages hensyn til og det altsammen skal "spille" sammen i forhold til hinnanden, således at du ender med et projekt der er gennemtænkt.
Til dette kræves en viden om alle de forskellige komponenter og faser.
Men derudover er der selvfølgelig lavet pools med disse vinduer. Udover tykkelsen er der metoden at gøre det tæt med der er vigtig
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Betonpool med glasvæg 23 jul 2015 11:50 #5870

  • papepape
  • papepape's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 19
Hej Bjarne

Ja det er jeg enig med dig i - at jeg skal have en rådgiver med på sidelinjen så alt er tænkt godt igennem.

Men i første omgang forsøger jeg blot at få nogle grove priser så jeg ved om det er holdbart.

Jeg burde kunne få erfaringer på selve beton poolen uden glas - ift ca priser og hvad jeg skal påregne. At fundablokkd ikke graves ned er vel uden betydning ? Det gør vel ikke noget ift styrken at de opmures fritstående ?

Jeg har forsøgt at Google mig omkring tykkelse på glas uden at finde så meget herom !

Bjarne har du erfaringer med rimelige murerpriser for et sådan arbejde.

Vh Thomas
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Betonpool med glasvæg 23 jul 2015 17:10 #5871

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Du kan ikke regne med de forskellige tommelfingerregler for entreprenørarbejde m.v Det eneste du kan regne med er, at linerarbejdet vil koste mellem 4 og 500 kr. m2 incl. liner og arbejdsløn.
Alt andet afhænger af hvor sultne håndværkere er, hvor i landet det er og en masse detailspørgsmål såsom hvor langt der er fra vej til hvor det skal bygges etc etc.
Den eneste reelle metode er er få skitseret projektet og så indhente tilbud på arbejdet fra diverse håndværkere. Det er det soim vi også selv oftes gør.
Så jeg vil godt kunne give dig kvalitative håndværkere - som jeg selv bruger, men prisniveau kan først siges når projekt er lavet og byggested er inspiceret.
His der er nogen der vil give dig en pris uden dette forløb, så er det toalt useriøst og uprofessionelt og vil i den sidste ende sikkert ikke holde en meter.
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder