Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Poolhus

Poolhus 15 Jan 2010 18:15 #742

  • Vibeke
  • Vibeke's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Hej alle,
Vi har købt et sommerhus og vil gerne lave et poolhus med spa, sauna, bad, wc & selvfølgelig en pool. Jeg har søgt rundt på nettet, men kan ikke rigtig finde firmaer som bygger poolhuse eller priser. Vi har tænkt et poolhus på omk. 40-50 km2.
Er der nogen som har nogen link eller kan give os et skøn på hvad det vil koste at bygge?
På forhånd tak
Vibeke :)
Vibeke Thomsen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Poolhus 15 Jan 2010 21:04 #743

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
U ha - Den var svær og umulig at give et klart og kort svar på uden flere oplysninger. Den første oplysning vi må have er, om I er selvbyggere eller skal I have nogle til at tegne og bygge det for Jer.

Giv os lige nogle oplysninger om dette samt om hvor I landet det er. Så skal vi nok svare Jer videre
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Poolhus 16 Jan 2010 10:51 #744

  • Vibeke
  • Vibeke's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Hej igen

Jeg skal måske lige gøre huset lidt mindre dvs. 40-50 m2. Og vi er bestemt ikke selvbyggere. Det var tanken at få hjælp mht. tegning m.m. Huset ligger i Jukkerup, tæt på Holbæk. Vi havde også tænkt os, at der skal være 2 gæste/soveværelser i huset.
Mange hilsner
Vibeke
Vibeke Thomsen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Poolhus 16 Jan 2010 11:20 #745

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Lad os først tage det med pris. Det er stort set komplet umuligt at sige noget om uden at vide om Jeres krav til kvantitet og kvalitet.
Den proces I skal i gang med er derfor at kontakte en arkitekt med erfaring i poolhuse ( og det er der faktisk ikke mange der har )

Den bedste jeg kender - og har arbejdet sammen med er:
Niels Holst
telf. 25364545
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Han vil kunne vejlede dig m.h.t selve huset og give dig et overslag på udgifterne til hus ( efter selvfølgelg at have fået indput" fra Jer )

Wellness delen vil - alt efter Jeres krav til kvantitet og kvalitet - og alt efter hvor meget wellnessdelen kan sammenbygges med resten af huset ligge på 0.5 mill plus/minus

Niels har erfaring med disse dele og erfaring med processen så han vil kunne anvise dig den rigtige metode og proces

Jeg sender dette svar til ham og beder ham om at kontakte dig

Du er selvfølgelig velkommen til fortsat at bruge dette forum med dine spørgsmål, men når spørgsmålene er rettet mod nybyggeri må det nødvendigvis indover nogle arkitekter
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Poolhus 16 Jan 2010 11:28 #746

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
p.s

Jeg har jo ikke dit telf. nr. eller mail, så enten skal du sende mig dem så jeg kan viderformidle til Niels Holst eller også skal du selv kontakte ham - se kontaktoplysningerne til ham i min sidste mail
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Poolhus 17 Jan 2010 19:33 #747

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Vil give Bjarne ret :) vi har lige haft en arkitekt på til og lave forslag til en tilbygning til huset, de kan altså komme med ideer som vi normale mennesker ikke tænker over.

Det skal dog siges, at hvis man ikke kender en arkitekt som vil gøre det som en venne tjeneste kan det godt være dyrt og ansætte sådan en. Men pengene er altså givet rigtig godt ud :)

Vi brugte en arkitekt fra "arkitekt hjælpen" (google det evt.) her får man en ide skitse til en god fast pris.

Efter følgende har vi hyrret en bygnings konstruktør, som har gennemset tegningerne fra arkitekten, og sammen med ham har vi så defineret det endelig projekt. Lige nu arbejder han på projekt beskrivelser som vi kan sende ud til diverse håndværkere, de skal kun opfylde det som er i oplæget. På den måde kan vi fokusere på priserne og de krav håndværkerne har til arbejdes pladsen.

Jeg vil tro at vi har brugt omkring 8000kr ialt nu og vi har materiale klar til bygge tilladelse søgning og skal igang med og tage tilbud hjem.

I hver fald vil jeg råde jer til og gøre noget ligende, i den sidste ende vil i blive rigtige glade for det :) Det er altid dyrre og lave om på tingene når de er lavet.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Poolhus 17 Jan 2010 19:40 #748

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
ps. i forbindelse med vores pool byggeri brugte jeg en bekendt som var landinspektør (landmåler kan også bruges). Hun opmålte hele vores baghave med højdekurver osv...... ud fra denne opmåling kunne vi se at vi kunne genbruge alt jorden i haven, her med sparede vi udgiften til bortskaffelse af jorden.

Da vi kom til bassin valg størrelse form osv. brugte vi samme model, her blev der lavet målfaste tegninger med forskellige placeringer, former osv.... det var faktisk en ganske god hjælp. Vi prøvede også og banke pinde i jorden for at se hvordan det vil se ud, men tegninger var faktisk bedre.

Da bygge dagen kom havde vi de digitale måltegninger, som vi med måle instrumenter kunne afsætte poolen med.

Jeg vil endag når jeg har tid skrive nogle ord om vores pool projekt, og om vores brug af teknisk måleudstyr da det var en ganske spændende process.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.162 sekunder