Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Fritstående til nedgravning...

Fritstående til nedgravning... 24 maj 2011 10:05 #2320

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hejsa

Jeg har gennem research kigget lidt på disse hvide ovale pools med støtter i siden, der står de kan nedgraves, og visse steder er det dokumenteret med en lille billede serie. Det smarte er jo at de er støttet, så mindre fundablokke, og måske mindre støbearbejde, samt at de prismeæssig er overskuelige. Jeg er dog i tvivl om der kan lægges poolkantfliser istedet for den plastickant de har. Jeg har ligegeledes researchet Toscana ovale pools, men de kræver jo hele støbejobbet, dog er det den der er mest sympati for i familien, Og er den først i jorden, ligner de vel hinanden...
. Der er stor sandsynlighed for at vi bliver hvor vi er, så derfor har jeg arbejdet lidt videre med drømmen..:) .

Jeg vil gerne vedhæfte et billede af først omtalte pool med støtter, men de er behæftet med reklamer, og flere kender den sikkert allerede. De er spansk produceret så vidt jeg ved..

De bedste hilsner
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Fritstående til nedgravning... 24 maj 2011 10:16 #2321

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
selve poolkantfliserne lægges ovenpå de plasticskinner der fastholder lineren på stålvæggen - uanset hvilken type du køber

Den med fundavægge er dog holdbarhedsmæssigt langt den bedste metode
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Fritstående til nedgravning... 24 maj 2011 10:27 #2325

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej Bjarne

Tak for svar. Jeg havde godt en fornemelse at det var tilfældet, men jeg er ikke gør det selv mand, og er hundeangst for det med støbningen, hvilket jeg før har nævnt. Så det er ikke for at klatre over hvor gærdet er lavest. Og toscana som totalentreprise, jaaa, jeg så en pris på 118 kg... uden bortfjerning af jord.. dertil kommer solvarme, lys, nature2 og diverse covers m.m. Det lader til at jeg må holde mig på det minnimalistiske plan når det gælder pool:(
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Fritstående til nedgravning... 25 maj 2011 20:28 #2331

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
søg noget mere. du kan få en god poolt til langt langt under den pris. giv mig en besked under interne beskeder
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Fritstående til nedgravning... 26 maj 2011 16:57 #2337

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hej

Du skal nu ikke være så bange for det med og støbe, det er nu ikke så svært og du undgår ikke og skulle støbe i en eller anden form hvis poolen skal holde :)

Hvis jeg gætter rigtigt er det støttemuren som volder dig søvnløse nætter?

Jeg synes at du skal gå ind unde dette link og se:

http://swimmingpool-raadgiveren.dk/inspirationsgalleri/category/112-oval-stalpool

Det er faktisk min pool som bliver bygget her, så jeg kan svare på alle spørgsmål i forbindelse med billederne. Desuden kan jeg også komme med lidt tips og triks angående støttemurerene, det er lidt som og lege med lego. Men omvendt vil jeg heller ikke smide dig ud i en situation hvor di poolprojekt bliver et mareridt.

Mvh. Mads
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Fritstående til nedgravning... 27 maj 2011 07:48 #2344

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej Mads

Tak for svar, jo den serie har jeg nærstuderet adskillige gange, det det jo ligner det jeg har i tankerne. Det er vel egentligt hele støbetjansen jeg gruer for, både at få fundamentet i water, så bassinnet ikke tilter, men også støttemurene, som jo er afhængig af fundamentet, for at stå lige.. Jeg har sågar kigget på pacifik panel pool, da der ikke var det store støbearbejde, men prisen er jo også en anden. Jeg fandt en lækker en til 65 kg. med romertrappe, pumpe og hele pakken - Desværre må jeg nok kravle ned af piedestalen igen :dry: Stålpoolen er nok det jeg bør kigge på, og det er også helt ok, mere end det faktisk :) Den ovale kigger jeg på fordi den passer bedst i haven, selvom jeg egentlig ville være lige så tilfreds med en rund, bare den var mindst 5 meter fra kant til kant..

mvh
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder