Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Ny pool i fundablokke med fliser indvendig??? Er det vandtæt???

Ny pool i fundablokke med fliser indvendig??? Er det vandtæt??? 12 Apr 2009 23:31 #235

Hej alle brugere. Jeg er lige kommet hjem fra Vejle fjord hotel og spa. Der var et lækkert udendørsbad med fliser på indvendige sider og bund. Så er spørgsmålet, kan jeg selv bygge sådan et??? Min tanke er fundablokke med stål og beton. Størrelse 300x300 cm og med en højde ca 110 cm.
Fast bund i 10 cm beton med armeringnet.
Hvordan får jeg karet tæt?
Kan jeg "klister" fliser på indvendig side?
Hvad skal jeg bruge af pumpe?
Kan jeg bruge blødt regnvand, så jeg kan undgå al for meget klor?

Ja mange spørgsmål som nogen forhåbentlig kan svare på.

På forhånd tak :0)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Ny pool i fundablokke med fliser indvendig??? Er det vandtæt??? 13 Apr 2009 09:42 #240

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hejsa

Bjarne skal nok svare på det med fliserne, jeg kender kun noget til liner pools og de helt gamle beton pools med maling/glasfiberbelægning.

Jeg vil først og fremmest anbefale dig og gå ind under vejledninger og hente hæfte 1-4, det er mest hæfte 1 du skal koncentere dig om i første omgang.

For lige og give et par hurtige svar, kommer der lige lidt til dine spørgsmål, men jeg vil anbefale dig og læse hæfterne og elt efter dine gør det selv evner bør du nok overveje og kontakte et pool firma. Men vi vil selvfølgelig hjælpe dig så godt vi kan her inde.

At få poolen vandtæt i din ønskede konstruktion gøres ved enten og anvende vandtætbeton (special beton, som er meget dyr), eller simpelthen lægge en vådrumsmembran i bassinet.

Dit valg af pool ligger i den dyre (rigtig) dyre ende af pools :)

Pumpe valg, hmmm igen hvormange M3 vand skal du have renset, pumpen skal kunne cirkulere alt vandet på min. 5 timer. Her til skal du selvfølgelig bruge et filter som passer til pumpen.

Hvad er for meget klor, hvis i ikke har nogen form for klor alergi så tror jeg ikke at i vil få problemer med at anvende klor i en udendørs pool, hvis man holder niveauet på 1-1.5ppm bemærker man ikke kloren.

Man kan få kloren endnu længere ned ved anvendelse af Nature2, se igen under vejledninger :)

Regnvand hmm for mig er det lig med problemer, efter megen regn ude hos os skal man virkelig have styr på ens vandkemi eller får man godt nok problmer med alger.

Der skal også regne meget hvis du vil fylde din pool med regn vand :woohoo:

Håber at det var svar nok, eller så skriv igen så må vi tage den der fra.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.164 sekunder