Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: udskiftning af bassinliner i gammelt helstøbt glas

Sv:udskiftning af bassinliner i gammelt helstøbt glas 29 Mar 2010 20:56 #813

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
janus skrev:
Jeg må jo ikke nævne navne,men det er ret store firmaer i branchen der hævdet det?
Næ, men du må jo gerne skrive til bjarne i en intern besked og lige vende det med ham. Dér må du nemlig nævne navne :)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:udskiftning af bassinliner i gammelt helstøbt glas 29 Mar 2010 21:05 #814

  • janus
  • janus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 8
tusind tak! Jeg skal prøve at sende dig et billede fra sidste sæson! Kantfliserne er de hvide betonfliser,der
bliver fremstillet til formålet.Det med selv at lægge nye,ville jeg gerne påtage mig for en del år siden,men i mellemtiden er jeg 66 ,og døjer med slidgigt.Jeg har selv været med til,at lave udskiftningen for 18 år siden,men må altså betale mig til hjælpen nu.Jeg er lydhør for alle gode råd,derfor har jeg valgt dette gode forum tak.
pool_hassel.jpg
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:udskiftning af bassinliner i gammelt helstøbt g 29 Mar 2010 21:37 #815

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Wow flot pool miljø ! Du må også gerne sende mig navnet på det firma.

Jeg må give Bjarne ret mht. folieblik, havde ikke lige tænkt over at der kunne være problemer gladfiber.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:udskiftning af bassinliner i gammelt helstøbt glas 29 Mar 2010 21:39 #816

  • janus
  • janus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 8
Hej Bjarne! tak for din kommentar. Ja det er ikke nemt
men jeg tænker jo som pensionist også på omkostningerne,og derfor så lytter men jo til dem der siger,at de kan lime lineren til kanten,og afslutte med en pyntekantliste! Men når det er sagt,søger jeg
alligevel den helt rigtige løsning,da jeg også er lidt
af en perfektionist.hilsen Janus.
Bilag:
Sidste redigering: 30 Mar 2010 08:15 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:udskiftning af bassinliner i gammelt helstøbt glas 29 Mar 2010 22:04 #817

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Jeg ved ikke helt om vi snakker forbi hinnanden, så jeg tager lige alle mulighederne en for en.
A.
Du kan lægge en 0.6 mm pose i. Det kan du i princippet gøre på 3 måder.
1. Lad poolkantfliserne ligge og klæb lineren på glasfiberen lige under poolkantfliserne med kontaktlim for blødgjort pvc - eller 2. skru en foleblik på poolen lige under poolkantfliserne og lim eller svejs lineren fast i denne eller 3 fjern poolkanfliserne og træk folien hen over kanten og lim / skru den fast og læg nye fliser på

Problemet, der i mine øjne gør det til et dårligt projekt er, at det er meget svært at få enten limet en liner direkte på en gammel osmosebefængt pool eller at få skruet folieblik fast så det bliver siddende - dernæst er det meget svært at få lagt en færdig pose i på denne måde uden der kommer folder - men selvfølgelig kan man gøre det hvis man vil tage chancen - skal man gøre det, er løsning 3 den bedste og mest ufarlige

B
Du kan gøre de samme 3 muligheder med en 1.5 mm armeret liner, men problemet vil være det samme

Så det er da rigtigt at man teoretisk- som nogle firmaer har sagt til dig - kan gøre alt det de siger, men du ville aldrig få mig med 15 års erfaring og over 1000 byggede pools til at gøre det, med mindre du fra starten skrev under på, at det var på eget ansvar

I mine øjne er der kun en ansvarlig metode i en gammel osmosebefængt pool, og det er at fjerne fliserne lægge lineren i henover kanten og så nye fliser på
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: udskiftning af bassinliner i gammelt helstøbt glas 30 Mar 2010 16:25 #822

  • janus
  • janus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 8
Her er nogle friske billeder fra i dag,hvor jeg pludselig ser igennem det hul i lineren, at der ligger en dejlig trækant lige under kantflisen, og nu kan jeg pludselig huske hvorfor den er der!Det skyldes, at det helstøbte bassin i sin tid var født med såkaldt gribekant, samt en afslutningskant, der ikke behøvede kantfliser. Da gribekanten altid var en møgsamler,og bassinet havde osmose,blev hele stykket skåret af med en vinkelsliber(således nu en plan væg)En tømrer udlignede det med trykimprægneret kraftigt træ, og så kunne man ilægge posen (se billeder) trækanten rager ca
10mm ud over så det passede med de flamingoplader jeg satte på, og så kom dugen i. Se foto!!!!!
pool_foto_30_03_10_001.jpg


pool_foto_30_03_10_003.jpg
Sidste redigering: 30 Mar 2010 20:24 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:udskiftning af bassinliner i gammelt helstøbt glas 08 Apr 2010 16:12 #870

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
rigtigt - lineren er lagt i ved at trakke den henover kanten - det er en o.6 mm liner der er brugt
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:udskiftning af bassinliner i gammelt helstøbt glas 08 Apr 2010 21:00 #871

  • janus
  • janus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 8
Ja-det er korrekt!!! men kan du se der ligger en temmelig kraftig trækant lige under poolfliserne?
Det var den jeg tænkte mig,at man skulle skrue folieblikket fast på,og ikke ind i glasfiberen!!
Det må kunne holde,med en 1,2 liner!!!!
Janus
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:udskiftning af bassinliner i gammelt helstøbt g 12 Apr 2010 16:47 #886

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det ville jeg ikke gore - en trakant radner og sa sidder der intet fast i den - bid i det sure able :( og lag den hen over kanten
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.187 sekunder