Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Maling af beton pool

Maling af beton pool 04 Apr 2010 21:25 #852

Hej.

Vi har siden 2004 haft en indendørs pool (er i udestuen). Poolen fulgte med da vi købte huset. men vi regner med at den er fra ca 70érne. Poolen er lavet i beton og malet flere gange. Malingen er nu ved at skrælle af flere steder, den blev sidst malet 2004 af de tidligere ejere. pga. stillestand hele vinteren har vi valgt at tømme og højtryksrense poolen, da der er meget kalk og snavs i bunden. Vi vil nu gerne male poolen, men er meget i tvivl om hvad vi skal bruge og hvordan? Dette da jeg efter har læst en del på emnet er blevet endnu mere forvirret af de mange forskellige råd der gives. Det skal siges, at der på siderne stadig er maling der holder fint, men visse steder i bunden er malingen krakeleret så meget, at man kan se betonen. Med håb om et rigtigt godt råd.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Maling af beton pool 05 Apr 2010 13:59 #855

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Jeg har ingen erfaring med maling af betonpools, men Bjarne har jo skrevet en artikel om det: swimmingpool-raadgiveren.dk/artikler-vej...g-glasfiber-bassiner

Der er jo også den mulighed, at lægge en pose i eller få lavet en liner.

...Ved ikke hvor meget hjælp det var...
Ole Kristensen
Sidste redigering: 05 Apr 2010 14:00 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Maling af beton pool 05 Apr 2010 14:55 #856

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
ved maling af pools er der desværre ikke så mange gode råd. De malinger der blev brugt før er blevet forbudt og der findes nu kun 2 typer.
1. fra SIKA der har en poolguard
maling og 2. fra Hempel der har en opfrisknings maling

ingen af dem er perfekte, men de er de eneste og så læge man ikke søger efter en maling der kan holde poolen vandtæt er de brugbare. I længden er er det imidlertid langt dyere at tømme vand ud og male end en gang for alle at få lagt en 1.5 mm folie i
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Maling af beton pool 05 Apr 2010 19:30 #864

Tak for det. Tror vi starter med at male denne gang og ser så på liner næste gang det skal gøres. Hvad vil det ca. koste at få lagt liner i en pool på 8*5? Jeg prøver at se om jeg kan få fat i malingen.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Maling af beton pool 05 Apr 2010 19:43 #865

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Du skal også oplyse dybden, prisen kan variere lidt fra firma til firma. Dette gælder både 1.5mm liner eller færdig liner pose efter mål. Jeg vil helst ikke oplyse priser her inde, men det bedste er også og få nogle tilbud det er også gratis :-)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Maling af beton pool 05 Apr 2010 20:04 #866

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Ps. Når er en pool som din, skal du også regne med og skifte skimmer, indløb og andre indbygnings dele hvis i omlægger til et liner bassin.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Maling af beton pool 09 Apr 2010 07:57 #872

Tak for det. Det lyder som en større omgang med liner, men det er jo mere eller mindre en engangs forestilling hvor maling af den skal ske ret ofte. Vil prøve at indhente lidt tilbud hen over sommeren.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Maling af beton pool 03 maj 2010 22:41 #993

  • sknudsen
  • sknudsen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Nogen der ved hvor Sika pool guard kan købes? Ses udgået!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Maling af beton pool 04 maj 2010 10:40 #997

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
kan ikke købes længere. den er blevet udskiftet med poolguard som er en vandbaseret maling
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder