Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Nybegynder... Klassiske fejl.

Nybegynder... Klassiske fejl. 13 Aug 2015 21:36 #5929

  • Hannejj1
  • Hannejj1's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Vi fik vores første pool i haven for halvanden måneds tid siden på 3638 L købt i Bilka fra Bestway. Egentligt skulle vi se om det var noget for os, før vi opgradere til noget større næste år.
Men her for et par dage siden, begyndte den at blive slimet på siderne og bunden blev pludselig grøn af noget der ligner alger.
Vandet er ligeså grønt..
Jeg fik hørt mig lidt omkring og fik købt chokklor, ph-værdi strimler, tabletter (klor) til flydende dispenser, "klarpool" og ph-minus.

Vores ph-værdi ligger på 7,4, så doserede 60 g. ph-minus, så den kan komme ned på 7,2.
Derudover 30 g. chokklor. bagefter, der blev opløst i en spand først og så langs kanten af bassinet.

Er der andet jeg kan gøre udover at måle ph-værdien hver dag? Håber at den inden længe bliver klar til at bade i igen..
Nu når vi når vinterhalvåret, er det så bare bedst at tømme bassinet og pakke det væk, eller bare gøre den "vinterklar" med vandet i? Vi har intet poolbetræk, da det åbenbart ikke findes i den størrelse. :(
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nybegynder... Klassiske fejl. 13 Aug 2015 21:57 #5930

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Tillykke! Du har fået en klor lås! :)
Læs artiklerne her på siden. Søg på "cyanur".
Det er afgørende nødvendigt for dig at forstå forskellen på de forskellige typer klor, og hvad de gør.

Inden du går i gang med at læse skal du lige lægge en haveslange i dit basin og tømme det helt.
Så er du klar til at starte forfra i morgen så du kan nyde den forhåbentlig varme weekend :)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nybegynder... Klassiske fejl. 13 Aug 2015 22:00 #5931

  • Silentmaker
  • Silentmaker's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 98
  • Modtagne Tak: 3
Ang. vinter så pak den væk, du har ikke så meget vand, og det er ikke let med plastikpools og is og frost.
Allan
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nybegynder... Klassiske fejl. 13 Aug 2015 22:28 #5932

  • Hannejj1
  • Hannejj1's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Måske fik jeg ikke det hele med.
Jeg har haft en dispenser i fra start, som nok var brugt op, og har derfor ingen klor været i overhovedet (hvor lang det er, har jeg ingen idé om), derfor tror jeg netop der er kommet disse alger.
Så håber mit klorchok og ny tilsætning af klortabeletter kan hjælpe :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nybegynder... Klassiske fejl. 13 Aug 2015 22:33 #5933

  • Hannejj1
  • Hannejj1's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 3
Et andet spørgsmål. Kan man komme til at komme for meget klor i til at chokke med? Håber det kan forståes. :silly:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder