Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Pool kemi

Pool kemi 29 Jun 2010 20:28 #1340

  • stig nonboe
  • stig nonboe's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 12
Hej alle

Det undre mig meget at der ikke er enighed mellem produkternes anvisninger.Alt efter hvilket produkt det er står der forskellige
ting.De kunne helt undvære at skrive om anvendelse for det virker
som om de ikke aner hvad der sker.Det ville være en god ide hvis
de forskellige firmaer lyttede til hvad der sker her på siden.
Selv en stor kæde som Matas aner ikke en bjælde om pools.
Jeg har lige været ude og checke div.bøtter med kemi og enighedden
på ediketterne findes ikke.
Hvad har de lige gang i???
I det store hele vildleder de mere en de vejleder!!!
Det her var en lille "AD" til dem der prøver at snyde os "stakkels"
pool ejere.Hvad kan vi gøre-Pool ejere foren jer-

Stig.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pool kemi 29 Jun 2010 20:40 #1341

  • sus
  • sus's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
:dry: Er faktisk helt enig med dig. Er i opstarten med mit vand i poolen og tallene kører op og ned. Er fuldstændig flad over at læse om alle de forskellige produkter der findes og aner ikke hvad jeg skal vælge i år. Er der forskel på de forskellige firma produkter og hvad for nogen er de bedste. Ja ved godt man ikke må nævne firma navne herinde, men det ville gøre livet lidt lettere for mig med en pool på 10.000 L.
Er ikke helt tabt bag en vogn hvad gælder pools og synes det er vældigt sjovt, men men men....., så forsstår dig virkeligt godt.

kh Sus :blink:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pool kemi 29 Jun 2010 20:58 #1342

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Jeg er meget langt hen ad vejen enige med jer. Der er al for lidt faglighed og viden blandt både producenter og forhandlere. ( HUSK nu at det IKKE gælder alle )En af årsagerne er, at der ikke findes nogen brancheforening eller andre der sætter standarden. Alle kan sælge hvad de vil med den forklaring de vil uden at blive sat til regnskab for nogen. En anden årsag er, at poolbranchen mest er en sæsonbranche her i landet og derfor har svært ved at opbygge denne viden og faglighed
Det handler desværre i al for stor udstrækning om at skabe mersalg for mersalgets skyld og det uanset de problemer det kan give brugerne. Jeg kender selv flere eksempler på, at der ikke bliver oplyst om de negative og direkte skadelige effekter ved diverse produkter

I skal iøvrigt huske, at det ikke er forbudt at omtale produkter. Vi vil bare ikke have hverken negativ eller positiv omtale af diverse firmaer, for dette fører altid enten til et brokkeforum eller til et selvforherligende forum

Det eneste man som forbruger desværre kan gøre, er selv at sætte sig ind i tingene. Det er ligesom med bankerne der i flere år vidste at det reelt gik ad H til - uden at fortælle forbrugerne det. Det hjælper ikke at man tror blindt på producenter og forhandlere. De har - måske ganske naturligt - et overordnet mål, nemlig at sælge sælge sælge sælge sælge sælge

Så brug forummet -læs artiklerne og vejledningerne og spørg alt det I har behov for. Det er Poolraadgiverens og forummets eksistensberettigelse - hjælp til selvhjælp
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pool kemi 29 Jun 2010 21:02 #1343

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
p.s hvis I oplever forskel på artiklerne og vejledningerne i dette forum og så det der står / ikke står på varerne, så spørg ind her

En af disse eksempler er, at der stort set aldrig står på flokningsmidlerne hvordan de virker samt at de er dårlige i f.eks. papirfiltre og diatomitfiltre - producenterne af papirfiltre og diatomitfiltre skriver det faktisk i deres manualer, da de godt ved det og ikke vil have alle de problemer det giver
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pool kemi 29 Jun 2010 21:04 #1344

  • stig nonboe
  • stig nonboe's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 12
Hej Sus

Som du kan se var det her bare en "AD"
Jeg er også ny på denne side, og vil ikke komme med råd, men lyt
til de kloge , her på siden.
Efter min bedste overbevisning er de/os de eneste her i kongeriget
der ved hvad de taler om.

Mvh
Stig.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pool kemi 29 Jun 2010 21:09 #1345

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
til SUS
Der er selvfølgelig forskel på kvaliteten af de forskellige BRANDS af kemikalier, men det store problem er ikke denne kvalitetsforskel, men den dårlige vejledning om brugen af dem
Og her - må vi som forbrugere - også tage et vist medansvar, idet vi ikke tager os den tid det nu engang tager at sætte sig ind i tingene :huh: og dermed kan gå i rette med forhandlere og producenterne
Her i forummet er der f.eks. artikler og vejledninger baseret på 40 års erfaringer om Alt, ligesom man kan spørge om alt det man vil ;)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pool kemi 29 Jun 2010 21:52 #1346

  • stig nonboe
  • stig nonboe's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 12
Hej Bjarne

Tak for alt info.
Jeg kom til at nævne et firmanavn.Sorry
Det ville være rart , hvis denne side kunne oplyse, om et seriøst
netfirma, som kan levere alt (kvalitet) som vi stakler skal bruge
til "sommerpoolen"
Det er selvfølgelig:
-Klor
-PH minus
-Ph plus (har aldrig haft brug for det)
-Ph red piller(til test)
-Cd piller (til test)
Jeg ved ikke om muglighedden findes , men måske kan der laves en aftale, så medlemmer får det "til en god pris"
Dette er IKKE fordi jeg vil have det billigst muligt,men måske kunne
man finde en leverandør som var intreseret i at levere alle pool ting

Med venlig hilsen
Stig.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pool kemi 29 Jun 2010 22:52 #1347

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
problemet er, at såfremt vi begynder at anbefale et firma frem for et andet, så vil x antal entenb føle, at vi ikke længere er upartiske eller vil mistænke os for at vi har lavet en underhåndsaftale. Begge ting vil være ødelæggende for poolaadgiveren.

Ideen er imidlertid måske ikke så dum endda. jeg vil overveje :S om vi uden at ødelægge noget af vores upartiskhed, kan lave en poolraadgiverklub, hvis medlemmer kan få rabat af de firmaer der tilslutter sig. Lidt i lighed med alle de andre foreninger der gør det.
Forskellen ville i så fald blive, - for at opretholde en upartiskhed - at poolraadgiveren IKKE skulle have noget for at være bindeled mellem forbruger og de firmaer der vil tilslutte sig. Al rabat skulle tilfalde forbrugeren og de tilsluttende firmaer skulle ikke betale noget for at være med

Så kære medadministratorer, kan I ikke give lidt feetback på dette over vores interne beskeder

og hvis der er holdninger til dette blandt brugerne, vil jeg også gerne have noget feetback fra Jer
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pool kemi 30 Jun 2010 21:52 #1357

  • stig nonboe
  • stig nonboe's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 12
Hej Bjarne
Jeg er overbevist om at de bedste, til at sætte noget igang, er
dette forum-det gælder alle jer som ved en masse om pools og hvordan
de skal passes.
Jeg håber du overskrider grændserne, og finder gode mugligheder
for leveringer til "poolfolket".
Jeg er helt med-det skal IKKE være nogen "Hade" model mod nogle produkter.
Jeg har før passet (hos mine forældre)en nedgravet pool (35000l)
uden de store problemer.Men jeg har nu en anelse om, at det ikke er helt det samme , når poolen står på græsset.
Jeg håber at du har tid til at arbejde videre med en levenrandør
til os.

Med stor respekt

Stig.
:)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pool kemi 01 jul 2010 00:42 #1358

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
jeg vil arbejde videre med det, men det er sgi en svær opgave fordi der er mange "fælder" - og skal jeg være egoistisk så er der også grænser for min økonomiske / tidsmæssige formåen. Det koster faktisk omkring 50.000 om året + en masse tid at have dette gratis forum kørende og det er svært at finde måder at få dækket dette ind - UDEN at sætte upartiskhed m.v over styr, og det vil jeg ikke. Men miraklernes tid er ikke over endnu, så lad os se hvad fremtiden vil bringe. Jeg skal nok gøre mit
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pool kemi 05 jul 2010 20:52 #1389

  • stig nonboe
  • stig nonboe's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 12
Hej Bjarne
Jeg ved godt det er en svær "nød", og er helt sikker på at der er mange der takker for dit store arbejde med os "nørder".
Jeg tror jeg har fundet et seriøst firma, som både har butikker (rundt i landet) og er på nettet.
Jeg nævner ikke noget navn , men da jeg aligevel skal have indkøbt nogle ting, vil jeg personligt besøge en af deres butikker i morgen.
Det ser ud til at de har de rigtige produkter,og ved noget om det.
Jeg omtaler selvfølgelig IKKE "poolrådgiveren"
Hvis det måske er noget ,kan jeg så senere sende et direkte mail.
Jeg vil ikke blande mig , men du spurte selv efter respons fra alle.

Stadig tusinde tak for dit/jeres arbejde.

Stig
Sidste redigering: 05 jul 2010 21:48 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pool kemi 05 jul 2010 21:25 #1391

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det er ikke at blande sig - jeg ønske jo nettop dialog og udvikling og en kvalitativ højnelse af branchen
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder