Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Pool kemi

Sv:Pool kemi 05 jul 2010 21:31 #1392

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
og endelig er den hel store "skurk" ikke de forskellige produkter, men det forhold at al for mange forhandlere ikke ved en dyt om det de sælger. Derfor er det lidt vigtigere med et firma der kan give den rigtige service og forklaring end selve produktet. Det er kun når der er elendige firmaer at produket bliver altafgørende - for så skal produktet kompensere for den manglende viden og service.

Find derfor først og fremmest det rigtige firma - og her kan / må jeg ikke hjælpe ;) I må gøre jeres egne, ofte dyrkøbte, erfaringer - desværre :S
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pool kemi 05 jul 2010 21:36 #1393

  • stig nonboe
  • stig nonboe's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 12
Jeg vender tilbage i morgen med mine indtryk, men det virker som om de er meget seriøse. De siger, at klor IKKE er klor og anbefaler og forhandler "vores" mærke. Ser hvad der sker og vender tilbage.

Stig
Sidste redigering: 05 jul 2010 21:49 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pool kemi 05 jul 2010 21:57 #1394

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
bjarne skrev:
og endelig er den hel store "skurk" ikke de forskellige produkter, men det forhold at al for mange forhandlere ikke ved en dyt om det de sælger.

Så slemt er det forhåbentlig ikke, det lyder bare som om man er næsten sikker på, at rende ind i de værste tumper, næsten uanset hvor man henvender sig...

Vel er der forskel på forhandlere og deres viden, men det er trods alt ikke kassedamer i Netto (intet ondt om dem i øvrigt). De fleste har nok hørt et og andet om klor, og ved forhåbentlig til husbehov, hvad cyanursyre er og hvilken betydning det har om det er i eller ikke.

Læser man lidt i artiklerne her på siden om klor, og kommer man derefter ud for en forhandler, som man efter 2 minutter må erkende, at ens egen viden er større end hans, ja så er det bare om at komme ud. :woohoo:
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pool kemi 07 jul 2010 20:25 #1419

  • stig nonboe
  • stig nonboe's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 12
Har nu været ude og hente det jeg skulle bruge, da de har en butik
tæt på.De er også på nettet.Det er meget pro-folk.De har alt til
pools/spa og kan også levere nye opsætninger(de har folk der kører ud).Idet navne ikke må nævnes undlader jeg det.
Om de er dyre er jeg lidt i tvilv om:
2,5 kg klor 373,00(den rigtige)
9 kg PH-m 248,00
50 DPD tab 75,00
50 PHred tab 75,00
De har også klor i 10 kg.Så er det lidt billigere pr. kg.
Det er det eneste sted jeg har kunnet finde som KUN har med pool/spa
at gøre, og DE VED HVAD DE TALER OM.
Håber det kan bruges.

Stig.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Pool kemi 08 jul 2010 15:31 #1424

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Der er nu en del poolforretninger rundt omkring. Google på swimmingpool så skal du bare se. B)

En lille bemærkning om dit udsagn om "vores mærke" ;)
Poolrådgiveren og debatforummet har ikke noget bestemt mærke klor som vi anbefaler som det eneste.
Hvad vi siger er, at der findes mange forskellige mærker klor på markedet og at der er kvalitative forskelle på de forskellige mærker. Hvad den enkelte kunde vælger, er op til kunden og hvis brugerne af debatforummet foretrækker et bestemt mærke er det da helt fint.
Hvad vi / forummet siger er:
Pas på med at bruge cyanurbaseret klor - læs om cyanursyre i vejledningerne
Vurder hvor mange % klor der er i de forskellige mærker
Vurder om I synes kloren er letopløselig
Vurder hvor mange affaldsstoffer der er tilbage når I har opløst kloren
Vurder om vandet bliver mere eller mindre tåget efter tilsætning af klor = mere eller mindre affaldsstoffer i kloren
Og så er der det vanskelige som almindelige brugere ikke kan vurdere og som fabrikanterne ikke oplyser. Nemlig hvor mange forskellige tilsætningsstoffer af diverse art der er i kloren. Det kan nemlig kun vurderes efter en laboratorieundersøgelse

Alt dette afgør om en klor en kvalitativ eller ej :S
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.171 sekunder