Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Intet tryk

Intet tryk 14 jul 2010 16:00 #1485

HJÆLP..

Vi lagde ud med at skulle støvsuge poolen efter de sidste to dages regnvejr var den møgbeskidt. Vi lagde slangen i poolen men i et uopmærsomt øjeblik har slanget ligget over vandet og gjort så pumpen var gået ud.. Eller det vil sige at hovedafbryderen til strømmen var gået, sikringen til poolen var ikke sprunget eller noget.. Der er kun halvt vandstand under glasset hvor vandet normalt er helt fyldt op. Tænder vi pumpen larmer den og intet andet og efter lidt brydes strømmen igen.. Hvad er der dog sket? Nogen ideer?

Mvh Michella
Emnet er blevet låst.

Sv:Intet tryk 14 jul 2010 16:45 #1486

Det skal lige siges at det virker som om at der ikke er noget der cirkulere rundt overhovedet og at det er derfor motoren sætter ud..
Emnet er blevet låst.

Sv:Intet tryk 14 jul 2010 17:47 #1489

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hej

Er det glasset på pumpen eller filtret du snakker om. Men det tyder på at i har fået luft i systemet.

Men har du nogen ide om pumpen kører rundt? Typisk sidder der nogle ventillation lameller bag i motoren hvis de kører rundt er det nok mest et udluftnings problem.

Hvis pumpen brummer og ikke kører rundt, skal den stoppes med det samme. Det lyder også til at jeres motorværn slår pumpen fra, det er enten et tegn på at pumpen er overbelastet eller at der mangler en fase.

Check lige om pumpen kørere rundt, hvis den ikke gør det må vi tage den der fra :-)
Mvh. Mads
Sidste redigering: 14 jul 2010 17:48 af Mads M.
Emnet er blevet låst.

Sv:Intet tryk 14 jul 2010 17:49 #1491

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Det der er sket, er slet og ret, at da I hev slangen op over vandet, så sugede pumpen luft ind og dermed gik det hele i stå. Det er også derfor at pumpen larmer, da den jo ikke har noget vand at arbejde med. Det er også derfor den slår fra, idet den bliver elektrisk overbelastet uden vand.

Sluk for pumpen - tag låget af pumpen - hæld vand i indtil det flyder over - sæt låget på igen - sæt 6 vejs ventilen på recirkulation - tænd igen.
Hvis den "sluger" vandet uden rigtig at komme i gang igen, skal du gentage det x antal gange indtil det fungerer rigtigt igen :) og så sætte 6 vejs på filter gen
B
Sidste redigering: 14 jul 2010 17:52 af Bjarne.
Emnet er blevet låst.

Sv:Intet tryk 14 jul 2010 17:54 #1493

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hov - så lige indslaget fra Mads som har en pointe

Kører pumpen men suger bare ikke vand ???

Eller kører den slet ikke men står bare og brummer ?

Eller gør den overhoved ikke noget længere
B
Emnet er blevet låst.

Sv:Intet tryk 14 jul 2010 19:23 #1496

Den står bar og brummer som Mads siger.. ??

altså tror det er det man kalder filtret.. Nu er det ikke min pool men mine forældres og de er ude og rejse i en måned derfor jeg er lidt blank iforhold til hvad der er hvad..

Når i snakker om at jeg ska overfylde med vand er det så det hvor filtret er eller i den tank hvor der og så er sand?
Emnet er blevet låst.

Sv:Intet tryk 14 jul 2010 19:42 #1497

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Det er pumpen som vi mener, der er den der ikke er sand i :-) det er også her du kan se om den kører rund som tidligere beskrevet. Du kan evt. Uploade et billede eller maile det til Bjarne og mig. Sender lige min mail adresse på interne beskeder, husk og sætte Bjarne på.
Mvh. Mads
Emnet er blevet låst.

Sv:Intet tryk 14 jul 2010 19:42 #1498

Vi prøvede og hælde vand i der under glasset før motoren det må jo så være det i kalder pumpen.. Når jeg hælder vand i der strømmer det ud i poolen det kan ses ved at hvis jeg ligger et blad ned i vandet er det kort tid efter ude i poolen? Lyder der helt mærkeligt..
Emnet er blevet låst.

Sv:Intet tryk 14 jul 2010 19:55 #1499

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Nej det lyder rigtigt, det er forfiltret som i hælder vand i. Det er det der fanger grove ting som pumpen ikke kam klare. Typisk er det bygget sammen med pumpen på private anlæg.

Lamer pumpen stadig? Eller lyder den som den skal?

Lige et test spørgsmål er alle kuglehaner stillet rigtigt, du sagde at i havde været ved og støvsuge måske har i kampens hede kommet til og stille om på noget (blot en teori)
:)
Mvh. Mads
Emnet er blevet låst.

Sv:Intet tryk 14 jul 2010 20:05 #1500

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Jeg er jo en gammel mand så jeg bliver lidt forvirret :dry:
Et forståelses spørgsmål:
A. springer den stadig sikringen / motorværnet hver gang I tænder den
eller kører pumpen / brummer pumpen uden at slå fra
B
Sidste redigering: 14 jul 2010 20:06 af Bjarne.
Emnet er blevet låst.

Sv:Intet tryk 14 jul 2010 20:28 #1501

Okai det vil sige at det er der jeg ska blive ved med at hælde vand i selvom det løber ud i poolen? eller er det ikke meningen det ska løbe ud..

den brummer og efter et par sekunder slår den automatisk fra..
Emnet er blevet låst.

Sv:Intet tryk 14 jul 2010 20:34 #1502

Har sendt billeder til din mail Mads håber du bliver lidt klogere end mig via dem :D
Sidste redigering: 14 jul 2010 20:37 af Michella1987.
Emnet er blevet låst.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder