Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hvad koster driften af en pool

Hvad koster driften af en pool 26 Jan 2009 17:26 #184

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 24 nov 2008 : 19:12:00

hejsa
jeg er ny bruger og går og drømmer om indendørs pool i en ny tilbygning.
MEN jeg kender intet om - og vil gerne vide mere om de daglige udgifter og vedligeholdelse af en pool. Bliver husforsikringerne dyrere osv.

Fortæl fortæl

hilsen
Bettina Hvass

bjarne



526 Posts
Posted - 24 nov 2008 : 20:12:23

forsikringer bør ikke være større. du bør være dækket under din almindelige hustandsforsikring - mennnnn da man jo aldrig ved med forsikringselskaber så skal du tjekke med den forsikring du har

du skal regne med 3-5.000 i driftudgifter om året til el - kemikalier og diverse. varme kommer derudover og er svær at sige noget om da der afhænger af dit varmebehov og hvor godt du har usoleret m.v. du skal dog regne med en udgift på minimum 3-500 kr om måneden


Mads M



134 Posts
Posted - 25 nov 2008 : 20:22:32

Ved først og fremmest om det er det rette sted og skrive dette, men vi var en gang ude og se på et hus med indendørs pool, hvor deres varmesystem i huset var lidt anderledes.

Du må rette mig Bjarne hvis det er noget gas eller jyde fusk, men ejendomsmægleren fortalte, at de i huset havde et varmegenvindings anlæg i huset, som genanvendte den varmefugtige luft fra poolrummet til at varme resten af huset op med.

For lige at komme til pointen så påstod mægleren, at de kunne varme hus og pool op for næsten ingen ting. At se på energi regnskabet kunen det også tænkes at være rigtigt, for de brugte el for ca. 18.000kr om året og naturgas for ca 3500kr. De havde omlagt til elvarme i 70erne pga. af olie krisen, så udfra tallene synes jeg at prisen for energien til opvarmningen af hus og pool virkede ganske rimelig.

Det skal ige siges, at vandte i poolen mindede om noget i et børnebassin, så der var knald på temperaturen!

De sagde at hele hemmeligheden lå i den fugtige varme luft, som de så varmede luft udfra op med der så blev pustet ind i rummene i huset. Siden de fik anlæget havde de også sparet udgiften til affugteren da varmegenvindings anlæget sørger for at fjerne og dermed enda udnytte den fugtige luft.

Tænkte bare om der var et guld æg i opvarmning af hus med fugtig luft fra poolen?
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder