Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: returskyl

returskyl 18 Jun 2011 09:04 #2465

  • Backmann
  • Backmann's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Vi er nye brugere af pool og haft en pool-rådgiver ude for at hjælpe os i gang, vi har noteret at der skulle laves returskyl 2-3 min. i hver uge. Vi er kommet i tvivl om det er rigtig ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: returskyl 18 Jun 2011 10:31 #2466

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Det er ganske korrekt eller returskyl indtil at vandet i skueglasset er klart, nogle filtre har også et glaslåg her gælder det samme skyld indtil at vandet er klart. Normalt vil dette tage alt fra 1-5 minutter alt efter pumpe, filter størrelse og størrelse på røret til kloarken.

Håber at det hjalp med forståelsen :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: returskyl 18 Jun 2011 14:52 #2469

  • Backmann
  • Backmann's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Ok, vi har nu prøvet og køre returskyl, men må indrømme at vi syntes at det er rigtig meget vand der ryger ud på 2-3 min. Kan det godt passe ?
Det er en indendørs pool så hvis vi kører returskyl hver uge så skal vi ca have vandslangen liggende 1 time hver anden uge for at få fyldt op igen, det kommer lidt bag på os.
Mvh Backmann
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: returskyl 18 Jun 2011 15:28 #2470

  • JBR
  • JBR's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 21
Hej;

Ved returskylning i 2-3 minutter ugentligt, og herefter en efterskylning i ca. 1/2 minut for at få sandet på plads igen, kan i regne med et samlet udslip på 500-700 liter vand pr. returskylning. Så det er ikke helt galt at det svare til en times tid med vandslangen hver anden uge, selvfølgelig afhængig af disponibelt vandtryk m.v. Netop af denne grund, er det vigtigt at der er vand nok i poolen (over midten af skimmeren), inden returskylning påbegyndes.

Så i skal såmænd bare glæde jer over det ikke er mere, da en udendørspool kræver endnu mere, da der her også skal fyldes vand i grundet fordampning ;)

Vh. Johnny
JBR
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: returskyl 19 Jun 2011 21:23 #2479

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Rigtigt som JBR siger, dog anbefales det og returskylle 1 gang pr. uge. Normalt returskyller jeg indtil at vandet er klart, min filterbeholder har glaslåg så det er let og se når vandet er rent, desuden har jeg indsat ca. 30cm klar PVC rør på retur skylle røret.

Hvis man ikke har et glaslåg i filtertanken, vil jeg anbefale og få sådan et glasrør det giver en god visning af hvor meget man skal retur skylle.

Faktisk har jeg en lille video som jeg optog ved et retur skyl
http://www.youtube.com/watch?v=iniKFlmYBxg
Mvh. Mads
Sidste redigering: 20 Jun 2011 05:42 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.161 sekunder