Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Tømning af pool uden bundsug

Tømning af pool uden bundsug 29 Okt 2010 10:16 #1921

  • Pia
  • Pia's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 6
Hej med jer

Her kommer sikkert et mindre intelligent spørgsmål - eller også kan jeg bare ikke få øje på den løsning, som ligger lige til højrebenet...

Hvordan tømmer jeg min udendørs pool, som ikke har bundsug? Den har papirfilter, og rummer ca. 13.000 liter.

Og så et tillægsspørgsmål, som måske skulle placeres under en anden tråd: Har I nogen ideer til, hvad man gør, hvis man ganske enkelt ikke vil have poolen længere? (Vedhæfter billede fra sidste efterår). Fjerner man den... fylder man den... Jeg har dårlig samvittighed over at have poolen, og ikke vedligeholde den, som jeg burde... og jeg bruger den ganske enkelt for lidt til at jeg synes det er sjovt at bruge tid på kemikalier og daglig drift af pumpe osv. osv...

Hej fra Pia

pool_stouby.jpg
-
Sidste redigering: 29 Okt 2010 10:17 af Pia.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Tømning af pool uden bundsug 29 Okt 2010 17:08 #1922

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Det letteste er og bruge en dykpumpe, de kan fåes til billige penge eller lejes.
:)

Selve poolen er også let og fjerne, sig til hvis du skal bruge Info til dette.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Tømning af pool uden bundsug 29 Okt 2010 17:46 #1923

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Ups så ikke at du vil vide hvordan man evt. Fjerner den.

Hvis den ikke skal genbruges, er det bare og banke fliserne af i toppen. Fjerne toplisten som holder lineren, så kan lineren løftes af stål væggen, hvis den ikke skal genbruges kan det skæres i mindre stykker.

Stålvægen rulles sammen eller skæres/klippes i mindre stykker.

Hvis der er støbt omkring poolen skal betonen fjernes, typisk er det magerbeton som let kan fjernes.

Hullet fyldes med sand og evt. Jord de sidste 30cm hvis der ikke skal være terrasse.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder