Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: sikker pool-drift?

sikker pool-drift? 03 Mar 2011 07:49 #2042

  • hele0759
  • hele0759's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Hej,

vi er medejere af en pool i Tyrkiet på ca 200m3. Efter hvad vi ved skulle der være et semi-automatisk system, MEN hver sommer oplever vi, at poolen "vælter" (lille problem), hvad der er værre, er at vi oplever flere og flere med øreproblemer (smerter og feber) og sidste sommer en alvorlig maveinfektion muligvis pga poolen. Jeg har de sidste år målt klor og pH. PH har været ok omkring 7,4. Men klor.... 3 om morgenen og stort set 0 over middag.
Når der er tryk på, er vi godt 50 potentielle badere, så problemet er stort og i mine øjne alvorligt.
Vores vicevært er stort set analfabet og kun villig til at arbejde, når der er folk fra ejerforeningens bestyrelse tilstede, så hans håndtering af poolen har ikke været ansvarlig og stabil.
Jeg var blevet lovet, at man ville tage hånd om problemet, og det viser sig nu, at løsningen man er kommet frem til er, at man lukker poolen i 3 timer over middag for at tilsætte kemikalier.
Jeg finder ikke denne løsning holdbar.
Hvad siger du? Hvilken sikker drift-metode vil du anbefale?
Jeg har selv talt med en dansk leverandør, som anbefalede et fuldautomatisk system (et tysk mærke, fordi der var fuld support på, og de sagde, det var driftsikker). Men hvor meget kræver en pasning af sådan et system?
Det er simpelthen som at slå i en dyne, da ingen fra bestyrelsen er tilstede om sommeren, og derfor ikke har oplevet problemet.

Håber på hurtigt svar.
med venlig hilsen
Helene Jensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: sikker pool-drift? 07 Mar 2011 12:20 #2044

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
med de forhold skal der en form for automatik til. Med en "alfabet" til at passe det, vil jeg foreslå en saltklorinator samt et automatisk ph kontrolsystem. Det er nok den letteste form for automatik. Et klor/syre automatisk anlæg kræver indimellem en rimelig stor teknisk viden
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder