Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Tåget vand .........

Tåget vand ......... 16 jul 2011 07:38 #2594

  • Rass
  • Rass's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Tåget vand ......... igen :-)
Indendørspool på ca 30 m3
Glasfilter fra 2009

Jeg har også tåget vand.
Fik for et års tid siden nyt filteranlæg med glas, og det har fungeret udmærket, som regel,
men i de seneste par måneder har vandet været tåget.
Når jeg stopper pumpen natten over lægger skidtet sig på bunden,
når jeg suger skidtet op ryger det lige igennem, man kan se tågen komme ud af dyserne.

Jeg har flere gange brugt en gel - Flokfix, men det hjælper ikke, har testet med de nye 15 sekunders stips og al kemi er justeret til ok, men ofte mangler der PH og AlkaUp, det bliver så justeret men det hjælper ikke.
Bruger de store Clor tabletter og dem med 3 x virkning.

Kan det mon være uopløste clortabletter, eller er det glasfilteret det ikke dur.

Vil være meget glad for en løsning :sick:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Tåget vand ......... 16 jul 2011 09:10 #2595

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
vedr. glasmediet. glas er ikke glas. Der findes 2 typer. Begge er i sin grundform blot knust genbrugsglas. den billige er der ikke gjort noget ved og er ru og man skærer sig hvis man kommer hænderne ned i det. Brug det aldrig. den anden er poleret og ioniseret så den trækker"skidtet til sig. det er den rigtige. hvis det er den du har er det ikke sandet der er noget i vejen med - det tror jeg nu8 under ingen omstændigheder der er

Du har - hvis din ph og klorværdi er i orden et flokningsproblem. læs under flokning - tåget vand i vejledningerne. brug altid flokningstabletter eller andre flokningsmidler der lægges i skimmeren. brug ikke de midler der kommes direkte i poolvandet. jeg kender ikke personligt gele flokningsmidlerne, men jeg ville nu prøve de alm. flokningstabletter. For det er et flokningsproblem du har.

Kom en floktablet i skimmeren lad pumpen køre 2 dage og returskyld så. hvis det ikke har hjulper nok, så gentag. husk at flokningsmidler opløses i filtret efter 7 dage og render derefter ud i poolen igen. returskyld derfor senest 6 dagen efter du har flokket

pas med brugen af tabletterne. de giver klorlås - læs om dette i artiklerne - såfremt du ikke skifter /&returskyllder dit filter ofte / meget - læs artiklen om klorlås - cyanursyre
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Rass

Sv: Tåget vand ......... 16 jul 2011 14:39 #2596

  • Rass
  • Rass's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Tak for det! glasset er: AFM Filtermaterial Grade 2,0–6,0 mm, 25 kg neues
revolutionäres Filtermaterial für glasklares Wasser.

Prøver at købe nogle poser flok.
Nå du skriver flok tablet, så skal jeg se om jeg kan finde sådan nogle, har nogle mutitabs med indbygget flok,
men det virker tilsyneladende ikke: MACH 4 TABS
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Tåget vand ......... 16 jul 2011 16:57 #2597

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
ud fra beskrivelsen af glasset kan jeg ikke se om det er den ene eller den anden slags - der må være en produktbeskrivelse ????

når jeg skriver flokningstab. er det tabletter som udelukkende indeholder flokningsmidfdel ( aluminiums forbindelser )
alle de ander multi tabs og hvad alle frabrikanterne nu kalder det, er alle baseret på stabiliseret klor ( cyanur ) samt diverse andre kemikalier der har andre virkninger. i bund og grund nogle ligegyldige produkter. faktisk behøver du aldrig ander end hth klor - ph sænkende middel - alkalitets up eller down og så et flokningsmiddel - stort set alt andert er "mersalgsprodukter" der kun har deres berettigelse i extremsituationer

prøv at goggle saniklar produkter m.h.t flokningsmidler
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Tåget vand ......... 17 jul 2011 08:18 #2598

  • Rass
  • Rass's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Det er rart med et expertsvar, de tabletter jeg bruger hedder MACH 4 TABS:
www.poolpowershop.de/Schwimmbad/Poolwass...tabletten-10-kg.html

Så har jeg fundet nogle ander i går:
www.yatego.com/schwimmbadbrunn/p,4b6d959...5-action%C2%AE--1-kg

Men de dur måske heller ikke, jeg vil i hvert fald ikke ha' blåt vand :-)

Søger på saniklar i dag, TAK
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Tåget vand ......... 17 jul 2011 09:21 #2599

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
hold dig fra alle de multitabs med at muligt i .det er ikke til at styre hvad man kommer i sin pool år man bruger tabletter med alt muligt i - og som man oftest slet ikke har brug for. derudover er alt det klor der bliver brugt i dem allesammen stabiliseret = cyanur

Hold dig til de rene varer som du ved hvad er og hvor meget der er af hver og som du kan styre

Hvorfor pokker skulle man komme en multitabs i med både klor, cyanur, flokningsmiddel, algemiddel og flokning - når det eneste der f.eks. er galt er et flokningsproblem. det lyder som lette løsninger men er det ikke

begge de ting du har googlet er baseret på cyanur og indeholder allemulige ting udover flokningsmiddel
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Rass

Sv: Tåget vand ......... 26 jul 2011 12:41 #2624

  • Rass
  • Rass's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Har nu forsøgt følgende:

Stoppede pumpen natten over,
alt skidtet havde nu samlet sig i et lag på bunden af poolen,
valgte returskyld på filteret > startede pumpen > sugede forsigtigt skidtet op.

Så var vandet omtrent rent / klart igen.
Smed så en pose flok i skimmeren,
og se nu på lørdag hvad der er sket :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Tåget vand ......... 26 jul 2011 19:08 #2625

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
brg aldrig flydende flokningsmidler- skidtet samler sig på bunden. brug altid floktabletter der lægges i skimmeren
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Tåget vand ......... 27 jul 2011 12:31 #2631

  • Rass
  • Rass's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
bjarne skrev:
brg aldrig flydende flokningsmidler- skidtet samler sig på bunden. brug altid floktabletter der lægges i skimmeren

Prøv at søge på floktabletter de finde tilsyneladende ikke udover her på siden :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Tåget vand ......... 01 Aug 2011 03:07 #2638

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
søg på produktet SANIKLAR eller grossistfirmaet wendt og sørensen
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Tåget vand ......... 01 Aug 2011 07:48 #2645

  • Rass
  • Rass's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 7
Nå nu kan jeg ikke logge på med Firefox, men med IE går det, normalt bliver der ikke logged uidautomatisk.
SANIKLAR er åbenbart en gruppe produkter og på den webside du henviser til er der ikke nogen floktabletter, det er godt ikke nemt, bare forhandlerne ville gøre deres sider nemme at forstå, og ikke kun for de indviede så ville de nok sælge mere, i stedet for at man skal søger rundt på mange sider for at finde hvad man tror man har brug for.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Tåget vand ......... 01 Aug 2011 09:06 #2647

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Ja, det ville være dejligt, men som jeg også har skrevet til dig, så ser verden bare ikke sådan ud.
Man bliver nødt til at acceptere, at folk ikke kan være gode til alt, og man kan sagtens være en god poolforhandler, selvom ens hjemmeside ikke er tip-top.
Med hensyn til floktabletter, så har jeg skrevet til dig i en intern besked hvor du kan købe dem - ved at ringe til dem!
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder