Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: saltvand /vandtest

saltvand /vandtest 06 Aug 2011 12:16 #2660

  • james
  • james's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
hvad tester man for hvis man har saltvand i sin pool er det nok med frit klor og ph som i en almindelig pool
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: saltvand /vandtest 06 Aug 2011 19:01 #2666

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det kommer lidt an på om du har en saltklorinator der selv producerer klor, eller du bare kommer salt i fordi du synes det er rart

På den anden side skal du teste for både saltindhold, klor og ph

for at hindre at salten bliver koorosiv - får ting til at ruste - skal du kun nave et indhold på 0.3 - 0.4% salt
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: james

Sv: saltvand /vandtest 07 Aug 2011 09:54 #2667

  • james
  • james's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
hej jeg spørger egentligt fordi jeg startede med en 10000l intex pool med saltvand og en saltklorinator til.
sidste år gravede jeg en 25000l pool ned og tilsluttede et sandfilter og den gamle saltklorinator det virkede perfekt.
i år har jeg hævet saltindholdet til ca0,6-0,8 pga. hudproblemer ( der dog ikke stammer fra pool vandet)
det er dog for højt et saltindhold til klorinatoren derfor er den taget fra og jeg bruger nu klor som jeg smider i manuelt hver dag lidt bøvlet , kloren er let nok at holde men ph ligger lige omkring 7,0 hele tiden og jeg bruger kun ph+ i år uanset badebelastning eller tmp. pt.25-30gr jeg fylder iøvrigt efter med regnvand, skulle vel ikke være noget problem. så mine spørgsmål er .
er det nok at teste for ph og klor.
skyldes den lave ph saltindholdet.
jeg bruger blødgøringssalt fra riber salt er helt rent salt i fødevarekvallitet jeg har fundet samme slags salt dog ikke samme producent til 7 euro i tyskland, det er da billigt håber det er lige så godt.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: saltvand /vandtest 07 Aug 2011 11:27 #2668

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Nej, regnvand er faktisk ikke lige så godt som vandhanevand. Du kommer til at mangle mineraler og din alkalitet ryger i bund.
Jeg antager, at du bruger opsamlet regnvand for at spare, men det kan faktisk give bagslag, hvis du istedet skal ofre penge på at købe kemikalier sidenhen.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: james
Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder