Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: For høj klor samt oh værdi

For høj klor samt oh værdi 08 Jun 2013 20:03 #3863

  • Car
  • Car's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Hej poolekspert, jeg har en 16000 liter pool med saltvandssystem (krystal clear saltwater system) har hældt 50 kg salt i og system kører 2 timer dagligt. Idag er klor værdi målt til 10 og ph til 7,8 - altså for højt. Alkalinitay Er low.Hvad skal jeg gøre for at regulere ned når jeg anvender dette saltvandssystem ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

For høj klor samt oh værdi 08 Jun 2013 20:11 #3864

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Du skal først have justeret din pH, dette gøre med pH minus og du vil ca. skulle bruge 640 gram :)

Her efter skal du nok have justeret din alkalitet, dette gøres med Alka plus eller tvekulsurtnatron. Ved denne justeren kan vandets pH værdi stige, så vær forberedt på at pH kan stige efter tilsætning.

Mht. klorværdien ja så er den høj, er der en måde hvorpå i kan styrer klor generatoren ? for den skal nok kører lidt mindre.

Salt mængden er ok, mine beregninger siger ca. 64kg salt så i skal ikke putte mere i hvis i alle rede nu har høj klorværdi og ikke kan justere klor generatoren ned i effekt.

Den nuværende klor værdi på 10ppm ja den forsvinder efter 1 dag eller 2 med cirkulation og sol.

Vend evt. tilbage med type osv.... og evt. billeder af klor generatoren, så kan vi lettere komme med råd og vejledning om den.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

For høj klor samt oh værdi 10 Jun 2013 05:03 #3872

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Uanset du bruger saltklorinator - der en en "maskine" der laver salt om til klor, så skal du stadig bruge ph minus til at regulere din ph værdi med - dette sker ikke automatisk
maskinen producerer kun klor når den fungerer, så ved at slukke den ophører du med at producere klor
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.164 sekunder