Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Sænkning af Ph

Sænkning af Ph 14 jul 2010 09:00 #1483

  • Randi
  • Randi's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Hej

Vi har et børnebassin på 5000 liter. Vi anvender Ren Pool fra Matas. Vi har svært ved at få Ph-værdien ned, selvom vi følger anvisningen på Ph-minus-bøtten. Den ligger på 6,8 nu. Fik tilsat Ren Pool før vi fik bragt den ned. Har det betydning? Vi har vel ialt tilsat 55 ml Ph-minus nu - uden effekt.
Vi har tilhørende papirfilter, som kører så meget som muligt og er udskiftet en gang. Har haft poolen i 5-6 dage. Kom først i gang med kemikalierne 3 dage efter vi havde fyldt vand på.

Venlig hilsen
Randi
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Sænkning af Ph 14 jul 2010 11:01 #1484

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
I varmt vejr som nu, vil PH værdien hele tiden stige kraftigt - især hvis din alkalitet ikke er i orden.
Læs vejledningerne / artiklerne om alkalitet og ph værdi
At du bruger ren pool har intet at sige
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Sænkning af Ph 24 jul 2010 18:30 #1697

  • kimfmx
  • kimfmx's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 28
Som del i et førsøg på at få fjernet noget kalk i min pool, er jeg blevet anbefalet at sænke ph værdien til 6.00 i 3 dage.

Men jeg har ramt en mur ved ph 6.5, Fredag aften var ph værdien 6,5, Lørdag morgen var den 6,6, og der tog jeg ud og købte en ny spand PH-, og lavede nogle serier af 5 skefulde, opløst i vand og hældt i skimmeren, men ph værdien har ikke rokket sig en disse.

Ifølge mit AquaChek instrument giver det mig en alkalitet på 46.

Har nogle nogle hints til hvad der kan være galt.

Mvh
Kim Mortensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Sænkning af Ph 24 jul 2010 18:58 #1698

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
metoden er rigtig nok, men resulatet afhænger selvfølgelig af hvor tyk kalklaget er - nogle gange er det så tykt at du må fjerne vandet og vaske af i en 10-15%saltsyre opløsning.

Der er ikke andet at gøre end at komme mere ph minus i- du skal imidlertid huske, at i takt med at kalken opløses, så stiger ph værdien, så det du oplever kan sagtens være resultatet af at metoden virker. Når man bruger metoden må man hele tiden komme ph minus i for at holde den nede til al kalken er fjernet
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.179 sekunder