Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Vand under poolfolie.

Vand under poolfolie. 13 Aug 2010 22:24 #1833

Som ny poolejer jeg bange for at dette ikke er normalt.
Det sidste par dage har det regnet en del på Amager, det er så her hvor jeg bor. Jeg har lige fået lavet pool som måler 4,5 x 3,0 x 1,4 m. Poolen er en beton pool støbt i fundablokke og med 15-20 cm
tyk betonbund med støbejern i. Poolen står ca 50 cm med i jorden og ca 100 cm over jorden (perfekt så dyr, børn og fulde mennesker ikke falder i (0:)
Men nu har det regnet og jeg kan mærke at bag og under folien på vægge og under bund er der vand. Er dette normalt?????

Forsvinder det igen?

Kan "bundmåtten" tåle denne slags fugt og i den mængde?

Når det bliver vinter, fryser vandet så på begge sider at folien og kan folien tåle dette?

Er det ikke sært at vandtrykket ikke "skubber" sig så tæt ind mod muren så dette ikke kan lade sig gøre.

For guds skyld håber jeg at dette er normalt og at det ikke er en konstruktions fejl. Så poolmanden skal ud og lave det om.


Så har du kendskab til dette eller forslag, så lad mig endelig hører hurtigst muligt.

På forhånd tak!

Hilsen Goodman
Sidste redigering: 14 Aug 2010 11:41 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Vand under poolfolie. 14 Aug 2010 09:51 #1838

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
svaret er rimeligt sikkert. Der er periodevis højt grundvand mange steder på Amager og du ligger åbenbart et sådant sted.
hvem der har skylden ved jeg ikke, men såfremt der skulle være sikret mod dette, skulle der være lagt dræn ind under bunden på poolen der så skulle føres til en passiv dykbrønd der aut. holder vandet væk - sorry
B
Sidste redigering: 14 Aug 2010 11:42 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Vand under poolfolie. 14 Aug 2010 11:07 #1840

Hej Bjarne og tak for svarret.
Vi ligger på en af de højste kvoter i området. Det var den sag du selv var ude og se på.
Det er ikke kun under jordoverflade der er vand, det er også den meter der stikker over jorden. Virker det ikke sært?
Mon vandet løber bag folien oppe fra?
Kan der ske noget ved det?
Sidste redigering: 14 Aug 2010 11:42 af Ole.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Vand under poolfolie. 15 Aug 2010 13:12 #1845

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
at du ligger på den højeste quote siger intet. du kan ligge på en bakketop og så er der en kilde eller du kan li8gge i en dal og så er der tørt. vandårer følger IKKE jordoverflade.

Så der er kun 2 muligheder. Enten kommer vandet nedenfra 0og der skulle have været drænet ( det talte vi iøvrigt om da jeg var derude) eller også ovenfra - og det tror jeg ikke på, da poolen jo er hævet over jordoverfladen

Hvad jeg nok ville gøre i dit tilfælde var,at grave ned langs siden af poolen - til under poolniveau -lægge et drænrør ned til en dykbrønd.
M.h.t vandet under lineren nu. Løsn lineren i toppen på den ene eller anden måde - eller skær et lille hul øverst - og sæt en 10-12 mm kobberrør ned til bunden. Tilslut en boremaskine af den slags der kan sættes på en boremaskine og tøm vandet ud
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.162 sekunder