Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Udespa - etablering og drift

Udespa - etablering og drift 12 Apr 2010 07:41 #881

  • Lauritz
  • Lauritz's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Hej bjarne og alle I andre Gæve Gallere (og andet godtfolk)

Jeg går i seriøse overvejelse omkring etablering af noget "vandfast" i haven.

Jeg har vævet meget frem og tilbage mellem pool og spa, og er kommet frem til udespa vil være det mest ideele for mig og min familie.

I den forbindelse har/er jeg i del to i undersøgelses basen, valg af alternativ.

Så vidt jeg har forstået, skal jeg holde mig langt væk fra alt hvad der kommer "østfra", og vil derfor koncentrere mig om det som er "Made in U.S." eller Canada.

En ting er anskaffelsen (prisen)

Hvad med den løbende drift?

En forhandler oplyste mig at jeg skulle regne med omkring ca. 400 kr alt inkl./mdr., ved brug hver anden dag i en halv time året rundt????
(en bekendt til mig - som har haft udespa, oplyste mig at hans drift var det femdobbelte!! Men nu er han også godt til at ligge til)

Hvad skal jeg regne med i drift omkostninger, ud fra ovennævnte.?
(30 min / hver anden dag / året rundt)

Jeg vil meget gerne modtage yderligere råd og vejledning - eventuelt andre alternativer til U.S/Canada

På forhånd tak

Med venlig hilsen


Lauritz
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Udespa - etablering og drift 12 Apr 2010 16:40 #884

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
pu ha - du er sgi en hard nod.

a. uropaiske er ogsa fine
b. pris for en spa er umulig at sige, for det handler om hvorvidt du er tilfreds med at fa et der kan det, det skal, men intet andet eller om du osker blaar og mange ( lidt ligegyldige ) dyser og fjernsyn og hvad ved jeg. Hvis du kan nojes med et der kan det det skal sa kan du fa det for omkring 50.000
c. driftudgifter - det er ogsaa meget svaart at svare pa, for det afhanger af hvilken varmegrad du onsker - hvor godt du beskytter din vandoverflade nar du ikke bruger spaen og sa hvor meget du bruger spaen. De 3-4oo kr er under helt idielle forhold
Lad mig give dig et eksempel.
Hvis vi siger du har 1200 ltr i dit spa og du onsker en varmegrad pa 38 grader og regner med et varmetab paa 4 grader i dognet, sa skal du bruge 6 KW til dette = 180 Kw om maaneden = 3-400 kr. Der til skal imidlertid lagges udgift kemikalier og her skal du regne med 1000 - 1500 kr om aret
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.174 sekunder