Nu er jeg jo Nordjyde
så jeg regner aldrig med at man kan få noget gratis uden og forære 1/2 eller datteren væk
Så det var derfor jeg besluttede og se lidt mere nøgteren på Modstrøm, og det de siger er ganske rigtigt men de glemmer og oplyse på deres hjemmeside at man skal betale miljøafgift og leverings omkostninger på strømmen. Så hvis man tror at ens strøm forbrug fra 24->06 koster 0 kr tager man fejl, man skal stadig betale ca. 0.80 pr kWh men det er staten der får disse penge.
Synes bare at jeg vil præsicere dette inden at fok lige skifter over, for det koster jo lidt at skifte da det kræver at man har en internet forbindelse og køber af måleraflæser dims.
Jeg har ikke regnet på og den endelige kWh pris for natten er konkurence dygtig med f.eks. naturgas eller olie????? jeg ved dog så meget at det vil ikke kunne betale sig i forhold til Aalborg fjernvarme.
Note omkring Aalborg fjernevarme:
Aalborg fjernvarme er stadig et af de værker som afregner pr. forbrugt M3 og prisen på en M3 fjernvarme vand var sidste år ca. 14.35 incl. moms og alt det andet. Indløbs temperaturen er omkring 70grader og så er det bare med og udnytte det så meget man kan
Hvorfor? jo her i Aalborg dvs. 20km uden for er Nordjyllandsværket som producere el og varme, men efter som at de laver el til hele Nordjylland og noget af jylland ja så er der meget overskuds varme. Desuden er der og en stor affalds forbrænding her oppe, de levere selvfølgelig også varmtvand samt cement fabrikken Aalborg portland har også en del overskudsvarme.
godt nok kan der være mørkt i Nordjylland, men varmt har vi det da her omkring Aalborg