Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Store Polygroup Pools og vandspild

Store Polygroup Pools og vandspild 24 Jun 2012 12:11 #3309

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hejsa


Jeg ser jo at der er nogle stykker der har de store +10 m3 pools, og vil høre om der er nogen der har kigget på en minimering af vandspild, herunder regnvandsbeholdere. Jeg synes nogle af de pools er helt ok, men rynker lidt på panden over at smide så mange liter vand ud hver sæsonafslutning :ohmy: . 17 m3 er f.eks. her på egnen 17 x 45,- = 765,- værd og man kan vel ligeså godt bruge det i andre sammenhænge. Om det kan holde til næste sæson ved jeg ikke, ihvertfald ikke uden desinfikation. Vandspild og miljø er jo ikke uvigtigt :unsure:
Med venlig hilsen
Peter E...
Sidste redigering: 24 Jun 2012 12:12 af PEH.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Store Polygroup Pools og vandspild 24 Jun 2012 12:20 #3310

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Så længe de 765 kr er dine egne penge, og du er indstillet på, at det er det det koster, og du vel at mærke hælder det "tilbage i jorden" dvs i en faskine og ikke kloaken, så er der intet galt i det.

Tankevækkende, at de såkaldte "billigpools" har den ekstraudgift. En fast pool skal holdes vedlige, men sjældent med vand. Dér er det tværtimod at stræbe efter IKKE at skifte vand, da brugt poolvand er det bedste der findes.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Store Polygroup Pools og vandspild 24 Jun 2012 14:45 #3311

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej Yxos

Nu er beløbet jo differencieret, da det jo ar afgørende for pool størrelse, men der er vel ikke mange faskiner m.m. der kan klare den vandmasse, så noget må jo i kloakken, når sommeren går på hæld. De faste pools har godt nok ikke de vandudgifter, men til gengæld noget højere etablerings omkostninger. Og det kan opveje adskillige års forbrug at billigpools, selv om æstetikken i en inground pool jo er at fortrække, ingen sammenligning der..

Men i udgangs punktet er det jo bare for en gang sommersjov i haven, og størrelsen følger jo brugernes størrelse et stykke hen af vejen. Så det er jo bare for at genbruge vandet til en vis grad. at jeg søgte erfaringer, og for at berettige vandforbruget. Kemikalier/cover til vinterlukning m.m. er jo også en omkostning, om ikke så stor...
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Store Polygroup Pools og vandspild 24 Jun 2012 15:17 #3312

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
altsammen afhænger selvfølgelig af ens behov æstestik, størrelse lyst til udgifter etc. og selvfølgelig skal det altsammen sættes op i en samlet vurderingning
vedr. vand.
Store pools genanvender, i modsætning til de "små" pool hvor vandet bliver smidt ud hvert år, sit vand - besparende
Store pools bruger stort set mindre vand til at rense vandet, idet mange med de små pols slet og ret smider vandet ud og kommer nyt i. I en simpel erkendelse af at det vil koste mere i kemikalier at ordne vandet end at komme nyt vand i

Så hvis vi skulle køre det op % set i forhold til den m3 poolen har, så er de små pools meget dyrere

Der er både pumper der bruger 50% mindre strøm og filtre der bruger 30% mindre vand til at rense med. De er dog såyre, at man skal regne med en tilbagebetalingstid på merudgiften på 3-4 år, men derefter er det penge lige ned i "foret"
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Store Polygroup Pools og vandspild 24 Jun 2012 15:39 #3313

  • PEH
  • PEH's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 163
  • Modtagne Tak: 3
Hej Bjarne

Jeg er såmænd heller ikke i tvivl om hvad jeg vil have, hvis chancen bød sig til, og de små pools er helt sikkert dyere på langbanen, Men skulle jeg etablere, måtte jeg ud med et noget større beløb for en pool, hvor en polygroup er nem at sætte op, når basen er lavet og jævnet ud. :silly:

Men var der evt. nogen der med disse pool havde rodet lidt med emnet, kunne det jo komme andre tilgode, og det var egentligt tanken bag tråden. Der er jo mange der benytter disse pools, fordi de bl.a. måske ikke vil igang med store udgravninger, samt måske at skulle poste x antal (2-3 cifret) tusser up på en pool.. :woohoo:

Jeg ved ikke hvor mange etablerede pools der findes i voret lille land, og selvom bestanden stiger, er det jo ikke hvermandseje endnu. Og her kommer jeg jo bl.a. ind ;)
Med venlig hilsen
Peter E...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Store Polygroup Pools og vandspild 24 Jun 2012 16:38 #3315

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Misforstå mig for Thors skyld ikke - jeg er ikke ubetinget fortaler for store "dyre" pools. Jeg er fortaler for, at enhver der nyder en swimmingpool, skal anskaffe sig en der modsvarer de æstetiske og økonomiske fohold som vi ALLE nu engang "lever" under. Det ene er ikke "bedre" end det andet så længe det opfylder ens behov.

Der findes nu engang ikke "rigtige" pools og "forkerte" pools. Der findes kun pools. nogle vælger B&O fordi de synes det er flot og andre vælger Grundtvig fordi de synes det er lige så flot og godt. Hvem skal dømme om det ?

Derudover er jeg fortaler for, at enhver skal have hjælp til de problemer som det man nu engang har valgt giver og rådgivning om hvordan de kan løse det eller evt. gøre det bedre hvis det er det behovet er.

Så din tråd er helt i poolaadgiverens "ånd" :cheer:
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: PEH
Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder