Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Stålpool - nedgravet eller ej ?

Stålpool - nedgravet eller ej ? 25 Jan 2009 14:59 #57

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 25 aug 2008 : 13:11:56

Hej svende !

Jeg er nu nået så langt i mine videre poolplaner at jeg skal have fat i en 4,6 meter rund stålpool.

Jeg er dog MEGET I TVIVL om følgende.

Hvis jeg vil grave poolen delvist ned, hvad skal jeg så gøre hvis det skal gøres rigtigt.

Jeg havde tænkt mig at afgrave noget af jorden for at lægge et 10 cm lag grus og pladevibrere dette til bunden.

Men "gik " med overvejelser om at grave hullet 70 cm dybt for at poolen er delvist nedgravet, og jorden som jeg tager op ville jeg så tildække siderne med.

Men kan forstå at så skal jeg tildække siderne med polystyrenplader og mure op ved siderne ?

Så er det ligesom et helt andet projekt end blot at stille den oven på jorden

Så vil nogen af de lærde lige komme med indspark på dette.

På forhånd tak.

Mvh Thomas

Mads M



134 Posts
Posted - 25 aug 2008 : 13:20:55

Hejsa

Hvis du vil lave en nedgravet stålpool skal du støbe med en tørbeton eller beton rundt omkring poolen. Reglen er at man støber rundt om det der er tildækket af jord, på den måde sikre man poolen imod kollaps ved tømning.

Desuden er det en god idé og isolere med 20mm flamingoplader i siderne.

Du kan evt. checke under "Billeder af poolbyg" her er 2 stålpool projekter, den ovale er min selvbygger pool og her har vi genanvendt jorden. Så hvis det har interesse kan jeg godt maile dig nogle flere billeder og landskabstegninger.



Mads M



134 Posts
Posted - 25 aug 2008 : 13:29:10

Lige mens jeg husker det, så et det vigtigt at man støber betonen i lag af max.30 cm pr. dag efter at man har fyldt vand i. Hvis denne grænse overskrides kan man risikere at betonen trykker en bule i vægen


kingglostrup



87 Posts
Posted - 25 aug 2008 : 17:14:11

Hej Mads !

Oki doki, så skal jeg ikke have nedgravet pool pt.

Jeg stiller den ovenpå og sparer arbejdet, og bruger energien på at forberede min baghave istedet, der er fandme meget som skal ryddes planeres osv, før jeg er klar.

Jeg havde fået den ide at man godt kunne smide jord op af siden på poolen da vandtrykket skulle holde siderne, men kan godt se problemet hvis poolen så ikke har vand i sig.

Du må da gerne sende mig lidt billeder alligevel hvis du goder lidt inspiration er altid rart.

Mvh Thomas


Mads M



134 Posts
Posted - 25 aug 2008 : 19:08:00

Ok men husk at hvis poolen er 150cm dyb skal den graves delvis ned.

Har lige sendt dig en mail vha. poolrådgiver, så kan du sende mig din mail adresse.



bjarne



528 Posts
Posted - 26 aug 2008 : 20:52:46

TJA - MERE ER DER VIST IKKE AT SIGE P.T
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder