Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Så er swimmingpoolen åben og gjort klar

Så er swimmingpoolen åben og gjort klar 01 maj 2016 20:58 #6355

  • cristian
  • cristian's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 3
Freezer

Kom noget cyanur i nu og kom op på mellem 25-30 ppm så reagere kloren stadig hurtigt

man kan evt. komme cyanur i en sok og sæt den foran dyssen, cyanur kan godt være svært at opløse. :whistle:


Status: Poolen er oppe på 19 grader og mangler stadig 6 solfangere mere der skal sættes til i denne uge, så håber vi når 24 grader på fredag :woohoo:
45m3 Vita pool hvid...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Så er swimmingpoolen åben og gjort klar 02 maj 2016 15:20 #6356

  • freezer20
  • freezer20's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 66
Mads:

Er det klorpucks her fra shoppen du bruger?? Altså dem med cyanur.

Nu har jeg kigget på både Supersticks og Temposticks......hvad er forskellen på de to??

Sidste år kørte jeg med saltvand......og meget svagt klor (da jeg godt kan li klor generelt....minder mig om svømmehal ;-) , så der købte vi ikke noget "dyrt" klor.....men i år bliver det en klorbaseret pool. Derfor ville jeg ha noget ustabiliseret klor....og syntes bare at de to ovennævnte minder ekstremt meget om hinanden. Ret mig hvis jeg tager fejl :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Så er swimmingpoolen åben og gjort klar 02 maj 2016 15:21 #6357

  • freezer20
  • freezer20's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 66
Cristian:

Jeg skal ha smidt noget cyanur i nu her inden "ferien", da der jo skulle komme en del sol. Er det bare det der hedder stabilisator herinde??

Fedt med temperaturen i din pool......er slet ikke misundelig over at du når 24 grader inden ugen er omme :D NOT!! :D
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Så er swimmingpoolen åben og gjort klar 03 maj 2016 07:21 #6358

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Ja pt. bruger jeg "VariTab" fra Bayrol men kun 2-3 stykker pr. sæson:

http://shop.poolraadgiveren.dk/a-kemikalier-og-testsaet/1964/405/kemikalier-og-testsaet/pool-kemikalier/klor-produkter-pool/multi-maxi-klor-tabletter-

Om det er Supersticks eller Temposticks er 100% lige meget blot at de er ustabiliseret ;) ligne nu mener jeg at shoppen køre en god pris på 2 spande, men prisen er også god for en enkelt spand.

http://shop.poolraadgiveren.dk/a-kemikalier-og-testsaet/2219/405/kemikalier-og-testsaet/pool-kemikalier/klor-produkter-pool/P-klor-supersticks-5-4kg

Bemærk at der er 900g mere i spanden end som i en HTH Temposticks spand :) B)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Så er swimmingpoolen åben og gjort klar 03 maj 2016 14:56 #6359

  • freezer20
  • freezer20's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 66
Tak for info, Mads :-)

Jeg har godt set at der er supergodt tilbud på dem i shoppen, så det skal udnyttes :-)

Hvad bruger du af testsæt? Jeg tænker at det er noget vildt fancy :D

Jeg har overvejet at købe Scuba-testeren. Har du selv prøvet den eller kender du den evt. kun ved omtale??
Sidste år brugte jeg bare sticks......virkede fornuftigt nok, men ku nu være lidt mere lækkert at få en helt nøjagtig måling.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Så er swimmingpoolen åben og gjort klar 04 maj 2016 18:49 #6366

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Tildaglig bruger jeg et helt normalt pille testsæt, det er hurtigt og måler ganske fint.

Men jeg har også en Scuba II og den er kanon specielt til cyanur, ta men også pH og klor.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Så er swimmingpoolen åben og gjort klar 08 maj 2016 16:10 #6396

  • freezer20
  • freezer20's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 66
Målte PH med SCUBA'en før vi tog på weekendtur i Sverige og der var den for lav. Vel at mærke så lav at jeg ikke kunne aflæse resultatet.......så jeg fik bestilt noget PH-plus, så jeg kunne smide det i idag når jeg kom hjem. Jeg ville lige måle værdien idag, for at se hvordan det stod til. Nu var værdien så for høj.....og så høj at den ikke kunne aflæses. Det overrasker mig lidt at det svinger så meget. Så prøvede jeg en af de gamle teststicks. Der lå PH'en på ca. 7.2-7.4.

Så skal jeg regne med scubaen, så skal jeg pludselig til at smide PH-minus i.

Når det så er sagt, så er poolen oppe på 18 grader nu.....og efter en lang og varm køretur hjem fra det svenske, så måtte jeg lige i en tur :D. Ganske kølig fornøjelse :D
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Så er swimmingpoolen åben og gjort klar 08 maj 2016 20:09 #6397

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Freezer20 din alkalinitet er nok helt gal ;) når din pH svinger så meget, husk hvis du måler med Scuba'en skal den trække lidt længere end som med pH og klor.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Så er swimmingpoolen åben og gjort klar 08 maj 2016 20:25 #6398

  • freezer20
  • freezer20's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 66
Ja jeg skal lige lære den at kende :-)

Jeg havde heller ik fået luret, at man skal vugge den stille og roligt efter opløsning OG lade den stå i 15 sek. efter opløsningen. (PH). Så jeg målte den igen kl. 18 og så endnu engang kl 20.15 og der målte den begge gange 7.4.

Men nu må vi se....skal lige ha tjekket op på alkalinitet imorgen :-) Takker :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Så er swimmingpoolen åben og gjort klar 08 maj 2016 21:08 #6401

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Der er forskel på om pH'en svinger som konsekvens af lav alkalinitet - eller brug af forskellige målemetoder.
Nuvel, Det er vist alment kendt, at Alkaliniteten generelt er meget lav, efter en våd vinter, så jeg vil tilslutte mig, at måle og justere den. Brug Mads' Pool-app. Den er nem at bruge og gratis :)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Så er swimmingpoolen åben og gjort klar 11 maj 2016 21:28 #6446

ja nu kom tiden endelig fik sat solvarmen om i forige weekend og i torsdags den 5/5 lagde jeg termotæppe på for første gang og der var den 12 g varm med alt den sol steg tempaturen hurtigt om søndagen var den 20 G og i dag er den 25G skønt.
undre mig lidt over at nogen kan havde for lavt ph har aldrig i den tid jeg har haft pool brugt noget ph +
kenneth thomsen
Sidste redigering: 11 maj 2016 21:29 af kenneth thomsen.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Så er swimmingpoolen åben og gjort klar 12 maj 2016 20:33 #6450

  • cristian
  • cristian's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 3
Tilykkeeeeeeeeeee med resultatet og Velkommen til 25G klubben :-)

Er også storforbruger af ph minus
45m3 Vita pool hvid...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder