Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Indendørs- / udendørspool

Indendørs- / udendørspool 21 Nov 2009 12:18 #704

Hej!

Som nyoprettet bruger, syntes jeg det ville være rart med en opdeling i indendørs- og udendørspool!

Jeg står og er ved at købe hus med indendørs pool! Og har svært ved at finde rundt i forummet. Eks: "Tømning af pool", er det kun udendørs eller også indendørs? Bør man skifte vandet ud i en indendørs pool eller ej? Det er svært at finde ud af, når det står blandet med udendørs pools?

Ellers en fantastisk side som jeg kommer til at bruge mange timer på, hvis vi køber huset i Skåne, med indendørs pool (4x8x1,6)

Wish me luck ;)

- Nikolaj
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Indendørs- / udendørspool 21 Nov 2009 12:46 #705

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
med undtagelse af ganske få ting, så er problemstillingerne og fremgangsmåder præcist de samme for uden- som for indendørs pool. En opdeling vil derfor ikke have den store værdi, men måske gøre det lidt mere forvirrende.

det vil være langt bedre - og du er meget velkommen- såfremt du spørger om de ting du er usikker på. ( så får andre også glæde af tingene )

m.h.t at tømme poolen. det må du præcisere lidt mere for det kan betyde flere ting. Men tømning af en pool er noget man absolut ikke gør medmindre det er nødvendigt - andet beskytter poolen / lineren

Vande i en pool skal i almindelighed ikke skiftes, idet den nødendige udskiftning foregår automatisk via returskyldninger (rensning af filtret)og fordamping.
Da en indendørs pool mikke fordamper så eget og ikke bliver returskyllet så ofte fordi en indendørs pool ikke bliver så beskidt, kan det godt forekomme at der må udskiftes
LÆS ARTIKLEN/VEJLEDNINGEN om VANDETS LEDNINGSEVNE OG CYANURSYRE

iøvrigt held og lykke med projeket - lad os følge med i processen :) :) :)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Indendørs- / udendørspool 21 Nov 2009 16:49 #706

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Hvis du ikke lige kan finde den artikel, Bjarne referer, så benyt sidens søgefunktion. Nederst på siden finder du feltet "Søg...". Her kan du taste fx. "Ledningsevne", og så finder du alle steder hvor det ord indgår med samt et link til det.

Er i øvrigt enig med Bjarne, og hans betragtninger om, at en indendørs pool kun adskiller sig ved, at vandet fordamper mindre, og bliver mindre griset til af omgivelserne.

Derudover, så ER det ikke til at komme uden om: Vand er vand, uanset om det findes i haven eller indendørs!

Generelt kan man jo sige, at hvis det ellers ser pænt og klart ud, og du iøvrigt sørger for at holde klor og syre i balance, så er der absolut ingen grund til at pille ved det, men blot glæde sig over det, og så bade i det naturligvis.

God fornøjelse med poolen, ja og så huset, hvis I vælger at investere.
Du er velkommen her på siden med alle dine spørgsmål!
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Indendørs- / udendørspool 29 Nov 2009 19:01 #715

Tusind tak for jeres besvarelser!

Jeg skal nok orientere jer om fremtiden hvis vi køber!

Er dog så heldig, at ejendomsmælgeren, har spurgt om vi var interesseret i af den tidligere ejer, måtte komme med fif til vedligeholdelse af poolen, da det var hans store interesse. Og selvfølgelig vil vi benytte os af det, om økonomien passer sammen med invisteringen! Så nu venter vi bare på banken!!!!!

MVH Nikolaj
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder