Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hvordan tilslutte støvsuger

Hvordan tilslutte støvsuger 25 Jan 2009 16:51 #84

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 27 aug 2008 : 09:16:00

Hej !

Jeg står jo nu og skal skifte min Intexpool pool ud med en " rigtig " pool.

Jeg skal have en stålpool som skal stå frit ovenpå jorden og kom så i tanke om alt det udstyr jeg har til den nuværende pool ifht. den nye ?

Sådan som jeg støvsuger pt. så isættes et filter direkte i min runde overfladeskimmer og den vej suges så bunden.

Hvordan anvendes de rensesæt I andre bruger, via skimmeren eller hvad ?

Den eneste metode jeg lige kan komme i tanke om er at jeg monterer et t-stykke med ventil, eller en 3 vejsventil med hane som sådan en her på afgangen fra poolen.
(beklager - ingen henvisninger til firmaer ( reklame)så slettet af poolraadgiver)
Også monterer min sugeslange på den ene side, således at når jeg skal støvsuge så lukker jeg hanen så vandet ikke kan trækkes igennem skimmeren men skal igennem min støvsuger ??

Er der andre ideer , og hvad gør I andre som støvsuger manuelt ?

Mvh Thomas


bjarne



529 Posts
Posted - 27 aug 2008 : 09:43:44

jeg har slettet din firmahenvisning, mmen du kan læse om det hele i hæfte 2 som du kan downloade under vejledninger


Mads M



134 Posts
Posted - 27 aug 2008 : 10:00:36

For det meste tilslutter man sin støvsøger skimmeren vha. en vacumplade som kommer med skimmeren. Som sagt er jeg jo lidt anderledes og har sat en ekstra dyse i poolen, men den bliver ikke brugt som en dyse men som en støvsuger tilslutning. Det eneste man skal gøre er at skrue dyse ud og så skrue en støvsuger fitting der i. I ens teknik rum skal man så lave 2 haner, en til skimmer og en til støvsuger (du kan se det på de billeder jeg har sendt til dig).





kingglostrup



87 Posts
Posted - 27 aug 2008 : 10:01:41

quote:
Originally posted by bjarne

jeg har slettet din firmahenvisning, mmen du kan læse om det hele i hæfte 2 som du kan downloade under vejledninger




Yes,sorry....

ok, jeg læser i hæfte 2.

mvh Thomas


Bor



22 Posts
Posted - 27 aug 2008 : 19:41:36

uha, det billede gad jeg godt at se :O)

Bo)


Mads M



134 Posts
Posted - 27 aug 2008 : 20:11:25




Jamen så må jeg lige ud og tage nogle bedre billeder, men det er jo ikke raket videnskab og lave sådan en støvsuger tilslutning, men her er billederne så:







Hmm og så kan vi også konstatere at jeg trænger til og få gjort rent nede i teknikrummet. Den grå ledning som ses i billede er et data kabel, men det vender jeg tilbage til når jeg får lavet min computer styring færdig.



Man kan også få spec. vakumtilslutninger, men det viste jeg ikke da jeg lavede denne her.





Ejegod



66 Posts
Posted - 27 aug 2008 : 20:30:01

Hej Mads
Smart løsning Hvad er fordelene ved denne løsning, frem for skimmerløsningen
Ejegod


Mads M



134 Posts
Posted - 27 aug 2008 : 20:42:20

He he det ved jeg ikke helt , da jeg ikke har prøvet og tilslutte støvsugeren til en skimmer.

Men jeg synes at det er rimelig nemt for en af indløbs dyserne sidder lige ved siden af, så jeg fylder først støvsugerslangen med vand fra dysen. Her efter føre jeg så slangen over til tilslutningen dvs. jeg får ikke slagen over vandoverfalden og hermed ingen luft i slangen.

Meeeen jeg har nu også hørt, at det ikke er noget problem og lave tilslutning til skimmeren. Så det er endnu en af de der nice to have gadgets, jeg snakkede engang med en montør og han lavede altid sådan en støvsuger tilslutning.





Bor



22 Posts
Posted - 27 aug 2008 : 21:13:13

Super.....

Tak for billederne

Bo)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.186 sekunder