rent ud sagt - SHIT
Selv om det lyder negativt, så har du enten en rigtig gammel selvbygger pool, der er lavet ved at lave en "trækasse" som man så har beklædt med glasfiber - eller også en pooltype jeg aldrig har set før - og jeg har set mange
Var den lavet rigtigt, så havde man som minimum tørstøbt hele vejen rundt om poolen på ydersiden da man lavede den, således at denne støbning holdt på væggen - især når man tømte den for vand
Så du har 2 problemer:
A. hvordan skal di sikre din pool rent fysisk
B. hvorfan får du den pæn
vedr. A. Skulle du lave det rigtigt" så gravede du ud omkring din pool og foretog den støbning jeg talte om før. Alternaivt - når dit æstestikproblem er løst - fylder du vand i samtidig med at du fylder op med strandfyld elle 0-8 grus udvendig. de 2 tryk skal holde hinnanden i "skak"
Hvis jeg var dig, så ville jeg skynde mig at sætte nogle stolper på tværs af poolen og sæte dem fast således at poolen bliver holdt på plads og ikke skrider enten ind eller ud
Vedr. B Du kan slibe forsigtigt -meget forsiktigt - så du ikke skader glasfiberen - og derefter male med en opfriskningsmaling - glem altom at coate den som man gør med glasfiber i almindelighed. det bliver ikke pænt i så gammel en pool - og mange gange heller ikke i en ny - en pool er ikke en båd