Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Belysning

Sv: Belysning 14 Jun 2011 18:21 #2444

  • kokke
  • kokke's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 14
kokke skrev:
DSC_0345.JPG

Bagsiden af pæren
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Belysning 14 Jun 2011 21:10 #2447

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hej jeg synes at selve lampen ser ok ud, uden og have haft den i mine hænder vil jeg mene at det er unødvendigt og skifte lampen.

Hvis du lige skiftet et par pakninger og selve pæren vil den være så god som ny. Du skal skifte selve O ringen som er imellem pæren og huset, du skal sørge for at de kontakt flader det er imellem O ring pære og lampehus er helt rene. Der næst skal du smøre ringen ind i vaseline ikke noget med andre fedtstoffer da de evt. kan få PVCen til og sprænge/flække.

Huset spændes sammen fast men ikke noget med og over spænde, desuden skal skruer er spændes på kryds skift ikke noget med og starte i den ene side og så en efter en.

Så skal pakningen skiftes i kabel forskruningen, for skruningen kan skrues ud af huset (forsigtigt). Gevindet pakkes om og for skruningen skrues i igen. Her efter skal gummibøsningen inden i forskruningen skiftes, hør din elektrikker efter og han ikke har nogle forskellige PG forskruninger som du kan bruge en bøsning fra.

Inden kablet føres igennem igen, så check at gummien ikke har sprækker hvis det har det vil forskruningen ikke pakke tæt. Kablet kan evt. Afkortes til et sted uden sprækker hvis det er muligt ellers skal det skiftes.


Det var sådan set det, men lad os se om Bjarne måske ikke kender modellen og ved om man kan få reserve dele.

:)
Mvh. Mads
Sidste redigering: 14 Jun 2011 21:11 af Mads M.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kokke

Sv: Belysning 15 Jun 2011 04:03 #2448

  • kokke
  • kokke's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 14
Bonusinfo: pæren er testen og er helt død
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Belysning 15 Jun 2011 08:06 #2449

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Yeps så vidt jeg kan se er det en PAR56 pære du har (næsten 100% sikker), den kan fåes mange steder den bruges bla. i prof. lysshow. Så den er ikke helt umulig og få fat i, men du kunne evt. overveje at opgradere til LED pære.

Prøv evt. og søg på PAR56 inde på google og der vil komme en masse ting frem.

Jeg har en næsten ny pære til og ligge, den kan vi godt finde en god pris på hvis det har interesse. Skiftede til LED pære for et par år siden, der for har jeg en næsten ubrugt PAR56 til og ligge.

:)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kokke

Sv: Belysning 15 Jun 2011 08:28 #2450

  • kokke
  • kokke's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 14
Hvad er fordelen ved LED, ud over strømbesparelsen?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Belysning 15 Jun 2011 09:05 #2451

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Ikke andet end at LED lamper fåes i modeller som har farveskift og lysshow effekt, det er kun penge punken der sætter grænsen her :)

Personligt synes jeg at den bedste klare belysning er med normale PAR56 pære, men inden for LED teknologi sker der ufattelig meget, så jeg tror at man sagtens kan finde LED lamper nu som har samme lys effekt som en 300w PAR56.

Sidst men ikke mindst prisen for LED er noget kun højere end en PAR56 halogen pære, men regner man så ud hvor mange timer man har i PAR56 pæren inden at den bliver slidt (mindre lys) kontra antallet af timer i en LED pære, så er den pris mæssigt billigere er min vurdering.

Jeg vil mene at pris lejet for en god LED pære ligger på omkring 3000-4000kr.

ps. jeg har lige fået en vareprøve på en LED som bruges i storskærme, der er s.... power på vil tro at hvis man bruger sådanne LEDS i en pool lampe er der ikke problemer med lys, men prisen for sådan en LED er 25kr/stk. og man skal have ca. 300-400 leds pr. lampe for at sprede lyset jævnt hmmm den bliver dyr :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kokke
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.203 sekunder