Hej jeg synes at selve lampen ser ok ud, uden og have haft den i mine hænder vil jeg mene at det er unødvendigt og skifte lampen.
Hvis du lige skiftet et par pakninger og selve pæren vil den være så god som ny. Du skal skifte selve O ringen som er imellem pæren og huset, du skal sørge for at de kontakt flader det er imellem O ring pære og lampehus er helt rene. Der næst skal du smøre ringen ind i vaseline ikke noget med andre fedtstoffer da de evt. kan få PVCen til og sprænge/flække.
Huset spændes sammen fast men ikke noget med og over spænde, desuden skal skruer er spændes på kryds skift ikke noget med og starte i den ene side og så en efter en.
Så skal pakningen skiftes i kabel forskruningen, for skruningen kan skrues ud af huset (forsigtigt). Gevindet pakkes om og for skruningen skrues i igen. Her efter skal gummibøsningen inden i forskruningen skiftes, hør din elektrikker efter og han ikke har nogle forskellige PG forskruninger som du kan bruge en bøsning fra.
Inden kablet føres igennem igen, så check at gummien ikke har sprækker hvis det har det vil forskruningen ikke pakke tæt. Kablet kan evt. Afkortes til et sted uden sprækker hvis det er muligt ellers skal det skiftes.
Det var sådan set det, men lad os se om Bjarne måske ikke kender modellen og ved om man kan få reserve dele.