Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Huskøb i sverige

Huskøb i sverige 21 maj 2014 01:02 #4344

  • Ari
  • Ari's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Hej,

Først og fremmest er det dejligt at en sådan en forum findes!

Har lidt spørgsmål omkring en indendørs pool i et separat poolhus min gode ven har øje på over i sverige. ca 45min fra Kbh.

Det virker ikke som om poolen har været meget andvendt den seneste tid.
Jeg vil skyde på selve poolen er fra firserne men er ikke sikker - der var en lidt dårlig indeklima med tegn på svamp i træ nogle steder og det er han indledningsvis lidt ked af da han godt kan li resten af huset og den dertilhørende grund - hvad er hans muligheder og hvad det evt koste både at få lavet og i vedligeholdelses udgifter- poolhuset er ca 75 m2 stort med glas vinduer rundt om , selve poolen (meget kalk siges der, hvad gør man og kan det kan vel ordnes?) er 4x8 meter og ca 1.80 dyb i den dybe ende, -den har et tilhørende "skab" med gamle pumper mm som han tænker skal måske smide ud til fordel for noget nyt og nok mere el besparende. Indeklimmaet? Kan man betale sig fra det ? Skal der noget udluftning på ? Affugter ? Et cover til poolen ? Eller andre løsninger ??? Jeg har prøver at vedhæfte nogle billeder af pool og mekanik så i kan give mig et så godt svar som muligt. Huset er opvarmet med en enkelt el varme kanon som kan få en hver el måler til at gå i knæ ;)

På forhånd tak!

Ari Bach
Bilag:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Huskøb i sverige 21 maj 2014 01:05 #4345

  • Ari
  • Ari's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Jeg ved ikke meget om pool's.... hvad er det for en type? Kan i se det på billedet?

Igen....tak på forhånd

Ari
Bilag:
Sidste redigering: 21 maj 2014 01:07 af Ari. Begrundelse: manglede de sidste billeder
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Huskøb i sverige 21 maj 2014 12:15 #4346

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Lad mig starte med det lette B) Al teknik er noget gammelt l... og skal udskiftes med nyt funktionsbart og energibesapresnde - både filter, pumpe og varmekilde

Poolen i sig selv se umiddelbart fin ud

Når der er råd er det fordi der ikke er overdækning af poolen og ikke installeret en affugter. Der må ikke være mere end 60% i relativ fugtughed i et poolrum ellers sker der skade på huset

Meget mere end dette kan der ikke siger i forummet. For at kunne sige mere skal man op og se det og gennemgå det
så han har 3 muligheder:
1. springe ud fra 10 m vippen - købe og håbe
2. finde et firma i sverige der kan kikke på det
3. engagere poolraadgiveren :)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Huskøb i sverige 21 maj 2014 12:58 #4347

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Samme tanke her - har dog tænkte jeg lidt på om selve poolen kunne gå hen og være en Folkpool i træ, men nu da det er en indendørs har man nok valgt beton. Men måske en idé at få checket ;)

Vil et godt varmegenvindings anlæg ikke også kunne bruges, den varme fugtige luft har jo en masse energi som lige så godt kan varme indsugnings luften op. Der fås genvexs anlæg med en enthalpi veksler som specielt udnytter fugten i luften.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder