Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Led pære lyser svagt

Led pære lyser svagt 16 maj 2011 19:48 #2292

Hej

Min lampe i poolen er led 25 Watt men den lyser ikke særligt kraftigt og nogle af dioderne står og blinker ?

Pæren er fra august sidste år

Håber der er nogen der har en ide om hvad der er galt

Med venlig hilsen

Snedker-Lund
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Led pære lyser svagt 16 maj 2011 19:55 #2294

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
en std. pære bruger 12 v 300watt og udsendet ca. en måleenhed der hedder 3000 lumen - en 25 watt led udsender kun melem 4 og 800 lumen og er derfor i sig selv meget svarere lysmæssigt


At dioderne står og blinker tyder på at den er i stykker

:(
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Led pære lyser svagt 16 maj 2011 20:11 #2295

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Ja det kunne godt tyde på at den er defekt, men måske er det din strømforsyning som ikke er ok og det er i sig selv måske skønt, da den er billigere end en ny LED lampe :)

Hvilken type trafo er det du har elektronisk eller en god gammeldags med viklinger, hvis det er en elektronisk vejer den ikke så meget. Hvis det er en moderne elektronisk som er dimmentioneret til 12V 300W er der i nogle typer indbygget en sikring for både overload og underload, så vi kan være heldige at det er casen.

En anden mulighed er at din trafo levere overspænding hvis der er en viklet strømforsyning, hvis det er tilfældet skal du SLUKKE MED DET SAMME for ikke at lave skade hvis det ikke allerede er sket :(

Har du mulighed for at måle spændingen på strømforsyningen uden belastning ? (du skal bruge et alm. voltmeter)
Mvh. Mads
Sidste redigering: 16 maj 2011 20:12 af Mads M.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Led pære lyser svagt 16 maj 2011 20:14 #2296

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Men ja Bjarne har ret i at en LED lampe ikke lyser så meget som en std. halogen pære, men det der med at nogle af LEDerne blinker lyder lidt som om noget er galt.

Er det en PAR56 pære?
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Led pære lyser svagt 16 maj 2011 20:20 #2297

Jep det er en par56 og en elektronisk trafo

Prøver af måle spændingen i morgen

Mvh Snedker-lund
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Led pære lyser svagt 16 maj 2011 20:26 #2298

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
ok kan du ikke også oplyse specs. på trafoen eller tage et billede af lablen på den, så skal jeg se om jeg kan tyde det.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Led pære lyser svagt 17 maj 2011 12:28 #2306

Hej Mads

Her er billede af trafo , og voltmeteret sagde 13,28 v uden belastning .

Mvh Snedker-Lund
Bilag:
Sidste redigering: 17 maj 2011 13:12 af Snedker-Lund.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Led pære lyser svagt 17 maj 2011 17:21 #2307

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hmm det lyder sådan set ok, jeg går udfra at det er en AC (vekselstrøms) transformator.

Kan du komme til og måle spændingen med belastning helst så tæt ved pæren så muligt? jeg kunne have en mistanke om at spændingen falder til under 11.5 volt når den belastes og at det giver nogle problemer.

Har du mulighed for at prøve en anden transformator og evt. sætte den til helt ude ved lampen?
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Led pære lyser svagt 10 jul 2011 10:10 #2573

Har netop fået installeret Led-pærer som er købt hos ( slerttet af administratror - se forum regler)

4 af de store Philips 12-60W E27 pærer( slettet af administrator se forumregler) (som jeg købte 6 af) lyser nu i 2 af vores standerlamper, og sikken forandring de nye pærer giver.

Vi får nu det naturlige og varme lys som lampen gav dengang vi havde 2 stk 60w glødepærer i hver af de to.

Indtil idag sad der 4 “forkølede” energisparepærer, som udstrålede et sygt gulligt spøgelsesagtigt lys, og det tog altid et par minutter før de lyste for fuld styrke.

Nu tænder lamperne lige så hurtigt som en glødepære, takket være de nye Philips 12-60W E27 pærer.

De 2 andre 12-60W E27 pærer ( slettet af administrator ) sidder i hhv. en bordlampe i stuen samt i min arkitektlampe på kontoret, og erstatter 2 stk 60w glødepærer til fuld tilfredsstillelse.

Derfor kan jeg kun varmt anbefale andre at købe Led-pærer hos ( slettet af administrator)
Mange hilsner en glad Led-ejer
Sidste redigering: 11 jul 2011 07:38 af Bjarne.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder