Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hullet i skimmeren

Hullet i skimmeren 12 Okt 2011 18:13 #2723

  • Weber
  • Weber's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 25
Som overskriften siger så har jeg en udfordring med at få lukket hullet i skimmeren. Jeg har købt sådan en smart sort aflang prop (
), men den er jo så med gevind, og mit hul i skimmeren er uden, hvordan ville I så lukke det af?

Jeg tænker enten gaffatape, ikke optimalt men vil sikkert virke eller en fittings prop som den jeg har sat i dyssen ?

/ Weber
Sidste redigering: 12 Okt 2011 18:15 af Weber.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hullet i skimmeren 17 Nov 2011 09:02 #2724

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Du kan bare bruge sådan en af de der vinterpropper der bruges til dyserme, den er konisk og ekspandere når skruen strammes til :)

Hvis din vinter gismo til skinneren ikke kan være i selve skimmeren pga. højden, kan du også bruge en f.eks. 1.5L tom sodavandsplaske. Læg flasken i fryseren uden prop på, flasken tages så ud efter et par timer hvor efter man skruer proppen på med det samme!. På den måde undgår man at luften vil få flasken til og suge sig sammen når den kommer ned i den kolde skimmer.

Man skal dog huske at flasken skal gå fra top til bund i skimmeren, så husk at sætte låget på skimmeren og sørg for at flasken ikke kan presse låget op.

(Ovenstående løsning er fundet udfra "Nød lærer også nøgen mand og spinde :laugh: , efter som at en eller anden har smidt vores gismo ud).
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hullet i skimmeren 02 Dec 2011 07:34 #2726

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Mads, har du selv testet den metode? Virker den, eller har du sprængt skimmeren? ;)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hullet i skimmeren 02 Dec 2011 09:39 #2729

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Yeps har brugt metoden de sidste 3 år :)

MEN det er vigtigt at man får skabt overtryk i flasken, så kulden ikke får skabt undertryk når den sidder ude i skimmeren. Dette gøre ved og lægge flasken i fryseren i en times tid i åben tilstand, og her efter lukke den med det samme. Man kunne lige smøre gevindet med silikone, så er proppen helt tæt og kan heller ikke skrues af.

Desuden skal man også sørge for at flasken går fra top til bund i skimmeren, man skal huske på at hvis der komemer vand i skimmeren vil flasken flyde oven på og her ved skave måske 5-10cm ubeskyttet område i bunden hvis flasken ikke er stor nok.


Som sagt en løsning i sidste øjeblik når man i sne og slud skal lukke poolen ned.

/Mads
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hullet i skimmeren 06 Dec 2011 08:38 #2736

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
smart
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hullet i skimmeren 13 Sep 2015 17:47 #6002

  • tyde
  • tyde's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 11
Har lige lukket ned for vinteren og er i tvivl om det med den skimmer. Skimmeren er helt tom og røret er frakoblet og dermed åbent i teknikrummet. Så kommer der vand i skimmeren vil det kunne løbe ud igen og så frostsprænges den vel ikke, eller hvad????
Thomas
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hullet i skimmeren 14 Sep 2015 18:09 #6012

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
På den måde vil din skimmer ikke kunne frostsprænge B)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hullet i skimmeren 15 Sep 2015 19:42 #6016

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Du skal blot huske at hvis der er frost og tø, vil der ved særligforhold opbygges is i selve skimmeren og ud i selve røret :(

Så mit råd er at skrue en skimmer gismo:

http://shop.poolraadgiveren.dk/alt-til-din-swimmingpool/946/368/pool-tilbehor/vinterafdaekninger-udstyr-og-kemikalier/vinterens-udstyr-til-frost-vinte

Eller en ekspansions prop + en colaflaske :)

Selve proppen fåes her:

http://shop.poolraadgiveren.dk/alt-til-din-swimmingpool/334/368/0/pool-tilbehor/vinterafdaekninger-udstyr-og-kemikalier/vinterens-udstyr-til-frost-vin

Husk at få den rigtige størrelse.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder