Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Vinterlukning - termotæppe

Vinterlukning - termotæppe 21 Sep 2012 09:30 #3553

  • jla
  • jla's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 27
  • Modtagne Tak: 1
Hej
Så nærmer tiden sig hvor der skal vinterlukkes :-(

Hvad gør I andre med termotæppet.
- tager I den "indendørs" i vintersæsonen?
- Prøver I at tørre det inden det bliver pakket væk for vinteren, eller gør I ingenting?

Gode råd og ideer er velkomne.
PFT
Jacob
/Jacob
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Vinterlukning - termotæppe 21 Sep 2012 10:07 #3554

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Jeg ruller det pænt op på sit stativ som vist her:

Så piller jeg de to holdere i hver ende af, og bærer det sammenrullede dækken ind i skuret, hvor jeg hænger det op under loftet i to stykker tyk ståltråd som jeg har snoet øjer på, som sættes på i hver ende på akslen. Den hviler altså ikke på termodugen, men bæres af akslen som når den står udendørs ved poolen.

Til foråret er det bare at bære den retur. Sådan har jeg gjort i 10 år, og det fungerer fint.
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Vinterlukning - termotæppe 22 Sep 2012 18:53 #3561

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg plejer i slutning af august og rulle det op og køre det ned i baghaven, hvor det bliver dækket ned med en pressing, men det burde kunne holde til og stå som det er uden pressing.

I år kom tæppet af 2. sidste weekend i august i forbindelse med en gang nat badning til gadefesten, til gengæld har vi nydt lyset i poolen lige siden :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Vinterlukning - termotæppe 27 Sep 2012 22:39 #3566

  • mulle
  • mulle's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 13
Hej

Ja mit tæppe blive bare løsnet fra stativet og ligger i vandet hele vinteren, dog med en pressing over også

Dbh Allan
allan
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Vinterlukning - termotæppe 28 Sep 2012 15:46 #3567

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Holdbarheden forøges mærkbart når coveret "vinterdækkes"

Hvis man lader sit cover blive i poolen og fryse fast skal man være heldig hvis man undgår skader. nok siger producenter at man bare kan lade det ligge bare man ikke rør det overhoved før vandet er tøet, men jeg tør nu ikke. dertil er der trods alt for meget bevægelse i isen undervejs vinteren
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Vinterlukning - termotæppe 28 Sep 2012 15:55 #3568

  • mulle
  • mulle's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Forumbruger
  • Indlæg: 13
Ja de kan der måske være noget om, men mit pooldækken har i 3 vinter nu ligget i vandet, og har ikke taget skade endnu, så jeg er glad ,,,

og at isen flytter sig arh det kan ikke være meget, og coveret ligger jo løst oven på så det flytter vel med !!!
allan
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Vinterlukning - termotæppe 28 Sep 2012 16:18 #3569

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Det er næsten korret, dog ind til denne situation:

Først en god gang frost hvor coveret fryser fast i isen, her efter en gang sne + lidt tø og så frost.

Nu har du så en klump is med cover oven på en gang luftig sne overtrukket med is.

Hvad mon der sker hvis der kommer endnu mere regn + frost, så har du en meget meget sprød sandwich af is, luft og sne. Tro mig der kan også komme isskruninger i en swimmingpool, og så tror jeg tærmotæppet bliver klippet på kryds og tværs.

Hvis man vil have ens cover på skal man gøre som en jeg kender, han tapper 20cm vand af poolen og her efter lægger han et 200mm tykt flamingo lag ud. Ovenpå ligger han så termocoveret (vel og mærket et af de gode og stærke skumcovere ikke boble), til sidst vist nok en pressening og barduner til og holde det hele sammen.

Han fordel er at han kører med lidt cirkulation om vinteren og kan holde systemet frostfrit, desuden medføre hans dækken at der ikke kommer blade, skidt osv. i bassinet. Så hans opstart er at fjerne sagerne og så er bassinet som da han forlod det i efteråret, det kræver dog god plads til flamingo pladerne :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.161 sekunder