Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Nybygget pool - opstart ?

Nybygget pool - opstart ? 26 Jan 2009 10:23 #135

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Posted - 25 sep 2007 : 21:07:30

Jeg er igang med at bygge en pool (betonpool 4x8x1,5m) Jeg regner med at der er vand i omkring slutningen af oktober. Hvor meget skal jeg gøre med hensyn til klor/kemi osv i år?

bjarne



526 Posts
Posted - 25 sep 2007 : 21:10:29

den var let. gå ind under vejledninger og download hæftet om vinterklargøring.

til foråret skal de have læst hæfte 2 - 3 og 4 og have fulgt det der står i dem


Yxos



107 Posts
Posted - 25 sep 2007 : 22:24:13

Ahem... Lige en ekstra kommentar til det, for min pool var klar første gang på samme tidspunkt på året.

Inden du vinterklargører den synes jeg du skal lade den komme i balance, for det vand du fylder i er alt andet end rent.
Se fx. hvordan det så ud da jeg startede min pool op:
geismar.dk/projekter/pool/montering/montering.htm.

Der går et par dage eller tre, så er den fin, og man kan med vemod konstatere, at man ikke nåede at få glæde af sin pool det første år, og så ellers gå i gang med vinterklargøringen som Bjarne skriver.

Yxos


Gammelnok



20 Posts
Posted - 26 sep 2007 : 12:39:14

Jeg blander mig osse her....en god ide er at købe et vinterafdækning, det er et nylontæppe der spændes ud over poolen, og forhindrer blade og andet gøgl i at komme ned i vandet, det kan købes med fjeder fæstne og det hele, lige til at montere, tager ca. 5 minutter.



Gammelnok



20 Posts
Posted - 26 sep 2007 : 13:03:30

Kan se at Yxos har lagt et sådan vinterdækken på osse, se hans hjemmeside under fanen vinter, flot pool Yxos har i øvrigt....


Martin k



12 Posts
Posted - 26 sep 2007 : 17:19:09

Er der tilfældigvis en af jer der kender en "billig" løsning mht vinterdækken?
Vores pool er en rund Ø'8 pool, og alle de tilbud jeg har fået lyder på mellen 6 - 8000 kr.

Det er lige lidt mere en hvad pengepungen kan klare lige nu


Yxos



107 Posts
Posted - 26 sep 2007 : 21:19:26

Læs her om "billige" løsninger:
geismar.dk/projekter/pool/vinter/vinter.htm

Og bestil så et ordenligt dækken fra starten af...
Alt andet er at kaste gode penge efter dårlige

Yxos


Martin k



12 Posts
Posted - 27 sep 2007 : 16:45:29

Har læst om de forskellige billige løsninger inde på din side, men må indrømme at jeg syntes at 6 - 8000 kr, for et stykke rundt nylontæppe med forstærket kanter og fæstningspløkke er meget dyrt.

Derfor kunne det jo være at der var en kreativ sjæl der var kommet på en fornuftig og holdbar gør det selv løsning


bjarne



526 Posts
Posted - 27 sep 2007 : 23:54:03

Det ville være rart, men gennem de sidste 15 år har jeg ikke set en "billig" løsning der både var holdbar, funktionsmæssig i orden og så ordentlig ud. Der har altid været en af de 3 ting galt.

På den anden side, så er en af de billige løsninger altså bedre end ingenting.
3 muligheder der fungerer, selvom de ikke er specielt pæne eller lette at have med at gøre
A.
lav et træskellet der er hævet bare 10-15 grader på midten og beklæd det med en pressenning. Hævningen på midten gør, at du ikke får en sø i søen - at vandet løber af presseningen
B.
Få fat i nogle rigtig store traktordæk/slager. Placer dem i midten af poolen og læg en pressening henover. Lagt rigtigt vil de fungere som med ovenstående træskellet
C.
læg nogle bomme på tværs af din pool og læg nogle metal trapetzplader henover


bjarne



526 Posts
Posted - 27 sep 2007 : 23:58:45

P.s. vil I iøvrigt ikke være "rare", at starte en hel ny debat når I har et spørgsmål og ikke spørge om noget nyt inde i en eksisterende debat. Når man starter et nu debat for hvert emne, gør det det lettere for andre at følge de enkelte spørgsmål. Når man spørger om noget nyt i en eksisterende debat bliver spørgsmålet "gemt" inde i denne og resultatet er, at den der spørger får mange færre svar end ellers. Så for Jeres egen skyld. Altid start et ny debat
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder