Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Opstart af gammel pool

Opstart af gammel pool 14 maj 2011 13:13 #2284

  • obs
  • obs's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Vi har købt et hus fra 1973, med en tilhørende pool, som ikke har været brugt i flere år, på 9 x 5 m. dybde 1,8-0,8. poolen er støbt i beton med en indvendig beklædning i glasfiber. Poolen er malet flere gange og jeg har nu renset den med en højttryksrenser. rensningsanlægget består af et silhorko sandfilter med pumpe.

Jeg overvejer at vente med at male poolen til næste år, idet jeg gerne vil konstatere, om vi overhovedet vil bruge poolen, eller den skal kastes til,

Hvordan får jeg startet poolen op ? hvilke kemikalier skal jeg bruge og i hvilke mængder. kan man evt beklæde poolen med en dug af 4 mm. epdm gummi granulat, jeg tænkte for at undgå maling.
Olebs
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Opstart af gammel pool 14 maj 2011 17:59 #2285

  • Ole
  • Ole's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 650
  • Modtagne Tak: 55
Hvis du blot skal "teste" om I vil noget med poolen i år, så er der jo ingen grund til at gøre noget ved siderne, så længe den ikke er utæt.

Prøv at søge i artikler på "opstart", her på siden, og du vil helt sikkert finde bl.a. artiklen om 12 spørgsmål efter poolkøb. Herunder "Opstart af poolen".
Dér står hvordan :)
Ole Kristensen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Opstart af gammel pool 16 maj 2011 19:51 #2293

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
og skal du endelig gøre noget, så skal du beklæde den med en 1.5 mm tyk liner - pris omkring 4-500 kr. pr. m2 - mennnn så skal den amle glasfiber først af og en del andet - en stor og dyr omgang
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder