Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: pH og klor

pH og klor 17 Jun 2016 09:56 #6798

Dette er vores første sæson med pool. Der er blevet installeret en ny liner og poolen er derfor blevet fuldt op med nyt vand.

Vi har haft store problemer med at få reguleret både pH og klor, så håber der er nogen der kan gives os nogle gode råd med på vejen. Vi har læst diverse vejledninger herinde, men vi river os stadig lidt i håret.

Vores problem er, at vi kan sænke pH til ca. 7,2 den ene dag, chokklorerer om aftenen og dagen efter er pH igen 8 eller derover.
Dette har vi gjort over flere omgange
Vores pool er ca. på 35000 L.

Her er et eksempel på vores fremgangsmåde:
1) pH var 7,6 i går morges. Jeg brugte 0,8 L saltsyre i løbet af dagen til at sænke pH til 7,2.
2) efter 8 timer ved aftentid tilsatte vi 1 kg klorgranulater (der var spor af alger i poolen i går).
3) pumpen har kørt siden i går eftermiddags og kører stadig.

Til morgen er algerne væk.
pH værdier er igen oppe på over 8.

Vi har ikke kunne holde pH værdien mere end et døgn, så stiger den til over 8.

På mistanke om forhøjet alkaliniteten forsøgte vi for 2 uger siden med 3 kg ph-minus som vi puttede i poolen, slukkede pumpen i 24 timer og det holdte faktisk pH værdier på ca. 7,4 i 3 døgn men klor faldt til nul igen og efter 3 dage steg pH igen til over 8.

Så hvad gør vi forkert?
Hvad gør en klog for at stabilisere både pH og klor? Vi har på 3 uger brugt hvad der sv.t. 5 L saltsyre og over 10 kg pH-minus (brugt saltsyre pga. prisen).

Vh Charlotte
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

pH og klor 20 Jun 2016 08:25 #6821

  • Henrik A
  • Henrik A's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 35
  • Modtagne Tak: 2
Synes jeg kan genkende det fra da vi startede med nyt vand, omend ikke helt så ekstremt.
Jeg ville prøve at køre forbi den nærmeste pool shop med en vandprøve og få de præcise værdier, virker meget som alkaliteten der er forkert.
Henrik
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder