Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hvem kan hjælpe med Maxi 2000 pool pucks info?

Hvem kan hjælpe med Maxi 2000 pool pucks info? 20 maj 2014 22:08 #4339

  • Lasse
  • Lasse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 25
IMG_0999.jpg


Hej alle

Hvem kender produktet Maxi 2000 Pool pucks? Se vedhæftede billede.

Jeg har fundet dem blandt kemikalierne som fulgte med da vi overtog hus og pool. (er i øvrigt blevet en lykkelig poolejer efter lidt opstartsproblemer :-))

- Ser pucks'ene normalt ud som den der ligger foran spanden på billedet? (det kunne jo være den forrige ejer havde byttet rundt på emballagen)
- Kan de blive for gamle? og dermed uvirksomme??
- Jeg antager at de indeholder klor med Cyanur. Har Pt. en Cyanurværdi på 28 ppm... hvor meget vil man ca. kunne forvente den stiger ved brug af en puck? (35000 L vand)
- Skal snart på ferie i en uge... hvor mange vil i mene man skal bruge i sådan en periode?

På forhånd tak for svarene...
Lasse
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvem kan hjælpe med Maxi 2000 pool pucks info? 20 maj 2014 22:23 #4341

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hvis du har en cyanur værdi på 28 ppm vil jeg nok kun anvende 1 puck denne sæson og så ustabiliseret klor resten af sæsonen.

Et klogt hoved har sagt at en klortablet baseret på cyanur indeholder 50% cyanur dvs. Ca. 100 gram, du har allerede 980 gram cyanur i poolen med de oplysninger du er kommet med.

Din max. Cyanur er ca. 1050 gram ;) her efter vil du opleve problemer efter min mening.

Håber dette giver lidt klarhed.

Du kunne også chock klorere 2 dage før du tager afsted og stabilisere pH, hvis det kun er en uge du er væk vil dette også holde poolen ren.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Lasse

Hvem kan hjælpe med Maxi 2000 pool pucks info? 20 maj 2014 22:32 #4342

  • Lasse
  • Lasse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 25
Hej mads... Tak for svar...

Ja tak havde udfordringen med klorlås sidste sæson... forrige ejer havde formentlig udelukkende brugt de der pucks og dermed sølet poolen ind i cyanur. :sick:

Men jeg ville selvfølgelig også gerne have brugt det jeg har stående i skuret. Og da jeg sidste sæson kom fornuftigt igennem sæsonen med en cyanurværdi på 45 tænkte jeg der ikke skete noget ved at tilsætte lidt.

Løsningen med chokklorering er god... den overvejer jeg.
Lasse
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.186 sekunder