Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Under denne kategori kan Poolrådgiverens brugere sætte privat, poolrelateret udstyr til salg.
Du skal være registreret på siden, og være logget på, for at kunne benytte dig af dette.

Når dit udstyr er solgt, vil det være fint, om du kan skrive "Solgt" efter din overskrift. Det gøres ved, at rette det FØRSTE indlæg i tråden, og her ændre overskriften.

EMNE: S: Automatisk klor dispenser. Brugt.

S: Automatisk klor dispenser. Brugt. 05 Jun 2011 04:55 #2372

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Automatisk klor dispenser. Brugt. Mærke: Aquabrome brominator, automatisk klor dispenser ( En klorinator ) til swimmingpoolen, justere selv klor efter indstilling .
Sendes ikke, kom med et bud.
Jan Dosdal 74775929
Løgumkloster

IM000067.JPG
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: S: Automatisk klor dispenser. Brugt. 12 Jun 2011 18:40 #2404

  • kalen
  • kalen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 35
Hvordan fungerer den ? hvor skal den monteres?
Michael Pedersen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: S: Automatisk klor dispenser. Brugt. 12 Jun 2011 18:57 #2405

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Den monteres på røret mellem filteret og poolen, d.v.s. sideløbenden med det eksisterende rør, så kan man lede den mængde vand gennem den så det passer med doseringen af klor, man skal blot sørger for den er fyldt med klor, alt efter hvor meget man åbner for gennemstrømningen bestemmer så hvor meget klor der kommer i poolen.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: S: Automatisk klor dispenser. Brugt. 12 Jun 2011 19:06 #2406

  • kalen
  • kalen's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Forumbruger
  • Indlæg: 35
Så kan jeg bruge denne til klor tabs i stedet for klordispenser som flyder rundt

Michael
Michael Pedersen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: S: Automatisk klor dispenser. Brugt. 13 Jun 2011 04:47 #2415

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Det kan du godt, men med chance for ikke at komme af med den, må jeg spørge hvorfor du ikke bare lægger dine tabs i skimmeren? man kan få langsomt opløselige tabs.

Nu må "profferne" på banen, da jeg ikke selv har brugt den, men jeg menere den er mere velegnet til granulat.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: S: Automatisk klor dispenser. Brugt. 13 Jun 2011 05:14 #2417

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hej

Man må ikke bruge granulat i en klorinator, den ville kunne flække/springe i luften da calsium klor granulat udvikler en masse varme når det kommer i vand.

Den er til beregnet til tabs f.eks. Temposticks som er uden cyanur, fordelen ved en klorinator er at flowet af vand i den kan justeres, her med kan man justere mængden af klor der kommer i vandet. Det kan man ikke hvis man smider en klor tablet i skimmere :)

Håber at det var svar nok?
Mvh. Mads
Sidste redigering: 13 Jun 2011 05:19 af Mads M.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: S: Automatisk klor dispenser. Brugt. 13 Jun 2011 05:35 #2418

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Et par justeringer B)


Klortabletterne - som iøvrigt er baseret på cyanur og som man derfor kun skal bruges i begrænset omfang skal bedst lægges i en klorinator som f.eks denne eller i el klorflyder. Når man lægger dem i skmimmeren bliver de opløst for hurtigt idet vandet jo strømmer meget og hurtigt gennem skimmeren. Dermed ophører de med at være "langsomtopløselige

Man må ikke bruge calsium hypoklorit i en klkoprinator fordi denne - som mads skriver - udvikler gas og man derfor kan risikere at den eksploderer. Dette gælder også tempostick der også er en calsium hypoklorit. En anden grund til at man ikke skal bruge calsiumhypoklorit er, at kalken kan tilstoppe de indvendige rør
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: S: Automatisk klor dispenser. Brugt. 13 Jun 2011 06:22 #2422

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Det er faktisk rigtigt det med tempo sticks, de opløses dog langsomt og varme udviklingen er derfor ikke så vild som hvis det var granulat.

Jeg har brugt temposticks i min klorinator de sidste 3 år, i pr måtte jeg skifte udløbs slangen på den pga. Af tilkalkning. Faktiske havde jeg noget slange i overskud fra montering, men har dog valgt og prøve med en brændstofsslange som er klar. Den er billig og holder fint til kemien, skal nok give en update på om det holder.

Så konklussionen må være at det er på eget ansvar og bruge temposticks i en klorinator :)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: S: Automatisk klor dispenser. Brugt. 11 Mar 2012 07:30 #2768

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Så er sæsonnen ved at skulle igang, poolen er på 11gr. så lad os få lidt mere sol til solfangerne så vi kan få varme i poolen :P

Jeg har stadig klor dispenseren, så er man interesseret så sig til.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.200 sekunder