Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Modstrøms og massage anlæg

EMNE: svømmetræner

svømmetræner 13 Apr 2009 17:22 #241

Jeg har et par spørgsmål vedr. en svømmetræner.

1) Hvor mange liter vand skal pumpen kunne flytte i timen?

2) Er det en speciel dyse og kan man købe dem alene uden pumpedelen?

Dejligt at det er ved at være forår så vi kan komme igang med vores projekter :woohoo:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:svømmetræner 13 Apr 2009 23:10 #242

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
den er "sværre" end den umiddelbart lyder. De aller aller fleste svømmetrænere - faktisk alle - burde ikke hedde svømmetrænere, men mere "massage", "lege", "spa" maskiner. Man skal faktisk op på langt mere end de 3-4 hk motorer der er i standard svømmetrænere for at kunne svømme imod
Så om man vil kalde det en svømmetræner afhænger af en,s behov for vandmodstand.
Efter miin erfaring findes der kun en modstrømsmaskine der fortjener betegnelse- nemlig en fastlaine motor. læs og se om problemet under INSPIRATION - MODSTRØM ude til venstre
Spørgsmålet om antal ltr. er ikke det eneste der skal medtages i overvejelserne. Den måde som "dysen" og den måde vandet bliver ført på, er afgørende for hvor meget du får ud af en bestemt hk. eller antal ltr.- det absolutte miniimum er ca. 50.000 eller 3.5 hk

du kan godt købe dyser særskilt, men for at kunne svare dig reelt skal jeg vide om det er til en ny pool eller til en eksisterende - og hvad er det for en pool. beton ? stål?

ja det er dejligt - sidder p.t i min skovhytte i Sverige og har nydet solen
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:svømmetræner 14 Apr 2009 10:49 #249

Det er en eksisterende pool der er bygget op i fundablokke og derefter pudset op.

Bestemt ikke den mest optimale måde men nu var poolen der da vi købte huset :P
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:svømmetræner 14 Apr 2009 10:55 #250

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
så har du kun 2 muligheder. den sværre og dyre med at skære hul i siden etc etc. eller købe en den tybe der er lidt ligesom en påhængsmotor.

"svært" " dårligt" projekt ?
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder