Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Ny liner til pool

Ny liner til pool 14 Jun 2010 00:06 #1236

  • Jonde49
  • Jonde49's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Hej,

Jeg er ny her på siden, men syntes at der er mange gode ideer og svar.

Jeg har brug for hjælp.

Jeg er ejer af en gammel 4x8m pool i Frankrig, som er beklædt med små mosaiksten. Jeg vil tro at poolen er omkring 20 -25 år gammel.(hullet er i sin tid sprængt ned i klippen)
Den har på de 10 år hvor jeg har ejet den fået nogle revner i bund og på sider, så den taber en del vand hver dag. Jeg vil gerne modernisere den med en ny liner, nye dysere og skimmer.
Jeg har tidlige haft et pool med solfagere og hele halløjet, som jeg selv byggede med en fast pose til, som jeg købte i den blå avis.
Den havde vi glæde af i mange år til huset blev solgt.

Jeg er noget af en gør det selv nørd
Så her kommer spørgsmålene.:

Kan jeg montere en ny liner direkte oven på de gamle mosaiksten?
Kan jeg selv lære at montere en sådan liner, altså købe lineren i ruller og selv påsvejse det? (det kan vel ikke være sværere end at påsvejse et tagpaptag?

Med venlig hilsen

Jørn
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Ny liner til pool 14 Jun 2010 06:50 #1237

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Hej

Du kan sagtens selv skifte lineren hvis det er en færdigsvejset liner pose, men hvis du vælger sådan en skal du være helt sikker på at din pool er de 4x8 meter, hvis den ikke helt lever op til de mål kan det blive lidt svært og få svejsningerne i posen til og sidde pænt.

At selv skulle til og svejse liner vil jeg ikke råde dig til, det er ikke noget for gør det selv folk. Det tager 2-4 år og lære og svejse liner med gode resultater.
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Ny liner til pool 14 Jun 2010 08:51 #1238

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Hej og velkommen :) :)

Det er meget sværre at svejse en liner i en pool end på et tag. Jeg ville absolut ikke anbefale nogen amatør at gøre det - selvom ingenting jo er umuligt

hvis du skal have en liner i, uanset om det er liner pose på 0.6 mm eller en påsvejst på 1.5 mm, skal du selvfølgelig sikre dig at alle mosaikker sidder fast og så skal du spartle fuger op så du få en pæn flade. eller vil du kunne se alle fuger gennem vandets tryk.

Der hvor du har ind og udløb samt lys, skal du desuden have fremstillet nogle pakninge og flancher, således at du kan gøre det tæt disse steder

det lyder som lidt af en opgave, så lad os høre hvad du beslutter og gør - så lærer vi også noget B)
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Ny liner til pool 17 Jun 2010 20:12 #1255

  • Jonde49
  • Jonde49's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Tak for de gode svar.

Jeg kan godt se at jeg får brug for professionel hjælp til at montere en ny liner.
Er der nogen af jer som kender m2 prisen på en god liner incl. arbejdsløn sådan +/-.
Det kan jo være svært at begå sig i Frankrig, derfor er det rart at kende lidt til danske priser, normalt på andre arbejder i Frankrig er prisen omkring 15-20% billigere.

Foreløbig tak hjælpen.

Jørn
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Ny liner til pool 17 Jun 2010 20:19 #1256

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
4-500 kr.m2
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Ny liner til pool 18 jul 2010 17:18 #1603

  • jelmholt
  • jelmholt's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
Hvorfor er det svært at svejse en linier?
Skal man ikke bare bruge lim en varmeblæser og en lille rulle?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Ny liner til pool 18 jul 2010 19:12 #1615

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
gør man det rigtigt væskesvejser man først - derefter varmesvejser man og endelig forsegler man med flydende pvc. det lyder som bare, men det er det ikke - selv gamle garvede poolfolk som f.eks. mig selv kommer alt af sted ind imellem. PVC liere er et levende materialen der både kan være utæt i svjsninger og som gså kan lægges forkert i så der kommer folder etc etc. Det er absolut ikke et gør det selv job med mindre man er ligeglad med resultatet
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Ny liner til pool 19 jul 2010 11:30 #1631

  • jelmholt
  • jelmholt's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 2
tæmkte bare at hvis (slettet af administrator - læs vores regler) kan lave det så kan vi andre også ;)
Sidste redigering: 19 jul 2010 12:22 af Bjarne.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv:Ny liner til pool 19 jul 2010 12:23 #1632

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
uanset hvordan x er, så har det alligevel taget ham x antal år at lære det han kan
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder