Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Buler i liner

Buler i liner 18 Feb 2013 20:57 #3601

  • Varde
  • Varde's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Hej Bjarne.


Når vandlinjen i poolen til enhver tid er min. 85 cm. over højeste grundvandstand,

kan indtrængende grundvand så lave buler i lineren på bund og sider ?

På forhånd tak.

Varde.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Buler i liner 18 Feb 2013 21:02 #3602

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
ja det kan det rent principielt set

hvor højt er vandnieauet i den pool
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Varde

Buler i liner 20 Feb 2013 17:37 #3604

  • Varde
  • Varde's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Hej igen Bjarne.

Bassinget er 145 cm dybt.

Det vil sige grundvandet står 60 cm. op ad sidderne, og så er der som sagt 85 cm. fra højeste gundvanstand om vinteren,

til vandoverfladen i poolen ( om sommeren er grundvandet langt væk ).

Efter min logik må vandtrykket da være størst indefra, er jeg gal på den eller hvad ?

Mvh. Varde.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Buler i liner 20 Feb 2013 20:17 #3605

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Problemet er ikke kun et spørgsmål om vandtryk ude og inde. Hvis dit grundvand er incl. Kildevæld eller lign, vil det presse vandet op som en "fontaine

Men allerførst
1. du er sikker på at der er vand mellem væg/bund og liner ?
2. er du sikker på at det ikke er fra en utæthed i lner ?
3Hvornår kom vandet under liner - om sommren hvor grundvandet er lavt eller her i efterår hvor grundvand er højt
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Buler i liner 20 Feb 2013 21:00 #3607

  • Varde
  • Varde's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Poolen er 1,5 år efter ca. 0,5 år begydte bunden at bule, ( i efteråret ) det blev værre og værre. I dec.
sænkede jeg vandet v. skimmer ( her ståd vandet i samme niveu på begge sider af leiner ) og suge vandet væk i rør ført til bunden. Jeg opdagede at der var et hul i lineren v. modstrøm, det er formentlig sket ved montering 1,5 år siden. For 2 uger siden tømte jeg poolen og lappede hullet og fik alt vand ud v. bundsug. Nu er poolen fyldt igen, men lineren er blevet for stor af at flyde rundt i 1,5 år. der er folder og rynker på sidder og bund. Firmaet der har udført lineren siger det skyldes grundvand, jeg mener det skyldes hullet i lineren. Da jeg tømte poolen pumpede jeg grundvandet væk i en dræn der er omkring poolen for en sikkerheds skyld og på grund af opdriften. Mvh. fra Varde.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Buler i liner 20 Feb 2013 21:08 #3608

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Hvis fakts er:
1. der kom vand inder liner efter ca. 1/2 år
2. at du fandt en utæthed ved modstrøm som du så lappede
3. at der ikke er noget vand under liner nu
4. at bunden buler stadig påtrods af at der ikke er vand

ja så er den umiddelbare konklussion, at lineren har taget skade af at vandet under lieren der jo så har ligget med vand under omkring 1 års tid.

Den næste umiddelbare konlussion er, at det er den der har monteret modstrømsanlægget der har skylden

Hvordan sknderiet om skyld så kan blive er jo tilsynelaedende et spørgsmål om en retssag med syn og skøn - da firmaet jo tilsyneladende ikke vil acceptere nogen skyld
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Buler i liner 20 Feb 2013 21:16 #3609

  • Varde
  • Varde's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Forumbruger
  • Indlæg: 5
Hej igen Bjarne.
Skal man i retten er rart med gode argumenter. Men når grundvandet altid er min. 85 cm. under vandoverfladen i poolen, kan vi så ikke udelukke at det kan skyldes grundvand ? Kildevæld, er det ikke noget der kun forekommer i bjergområder?

Mit sommerhus ligger ved vestkysten.

Mvh. fra Varde.
Sidste redigering: 21 Feb 2013 18:21 af Varde.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Buler i liner 20 Feb 2013 23:03 #3610

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det kan man desværre ikke 100% fordi der er andre faktorer der også indvirker. f.eks hvis der er kildevæld under din pool. d,v s at der er et fænomen hvor vandet blkiver presset opad med en større kraft end det modtryk dit vand i poolen udgør- har selv oplevet det og hvor konsekvensen var, at kunden ALTID måtte have vandet fyldt helt op i sin pool for at holde det ydre vand vækliver et spørgsmål om hvor spidsfindig og / eller vidende/ smart modstanderen er. retsager er desværre sjældne "retfærdige" - det handler kun om hvad man kan overbevisen en dommer om er rigtigt. det er derfor sagførere er så satans "smarte" med at "udlægge" tingene
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.161 sekunder