Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: utæt stål pool

utæt stål pool 15 maj 2012 11:42 #3000

Hej

Jeg har sat mit pool op og fået det hele til at virke med modifikationer siden jeg nedtog den i efteråret.

"Der er kommer skimmer i væggen."

men nu ser jeg at der kommer lidt vand ud under poolen og vandet falder ca. 5 mm pr. dag. Jeg har prøvet at kigge lineren efter men kan ikke se noget hul eller revne nogen steder.

Er der noget farvestof eller lign. man kan komme i vandet som så trækker mod hullet/revnen, så man kan se hvor det er eller en anden løsning på at finde synderen?

Hilsen

Jan
Sidste redigering: 15 maj 2012 11:43 af Lieberkind.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: utæt stål pool 15 maj 2012 11:44 #3001

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
der er ikke andet at gøre end at lade vandet synke til det ikke synker mere. så har du en retningslinie for hvor utæthed er
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Lieberkind

Sv: utæt stål pool 15 maj 2012 11:46 #3002

Så kommer min tålmodighed på overarbejde.

Men tak for svaret.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: utæt stål pool 15 maj 2012 17:55 #3005

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Alt efter hvor skråt underlaget er, vil en indikation være der hvor du kan se vandet ved siden af poolen også er i den side du skal kigge efter brud, hvis det så er samme side som den nye skimmer er der stor chance for den ikke er sat godt nok i.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Lieberkind

Sv: utæt stål pool 16 maj 2012 08:34 #3006

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
god pointe - du skal da snart være medadministrator hva :)

men bortset fra det - hvordan er skimmeren sat i - hvordan er pakninger placeret i forhold til stålvæg
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: dosser, Lieberkind

Sv: utæt stål pool 17 maj 2012 18:09 #3007

Skimeren sidder i den side hvor der kommer vand ud, så jeg kigger lige hvor langt ned vandet falder i forhold til skimmeren.

skimmeren sidder med den pakning der fulgte med som ligner en U pakning som skal sidde fra flanche indeom liner og stål til skimmeren.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: utæt stål pool 17 maj 2012 20:16 #3008

  • dosser
  • dosser's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platin Forumbruger
  • Indlæg: 87
  • Modtagne Tak: 4
Så kunne noget tyde på at det er ved skimmeren utætheden er, bare den mindste fold vil forårsage at der pibler vand ud, hvis ikke du har tålmodighed til at vente, så sænk vandstanden til under skimmeren et døgns tid, så ved du om det er der, og hvis det er skal du jo alligevel have vandet ud til under skimmeren for at reparere det.

Kan man ikke give det lidt silikone rundt om når man sætter pakningen i? jeg bruger selv noget der hedder Tec7 det holder glimrende i klorvand og kan påføres selv om underlaget er en smule fugtigt.
Men selvfølgelig giver det et problem hvis det er en pool der skal pakkes sammen om vinteren.
Indendørs Element...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Lieberkind

Sv: utæt stål pool 26 maj 2012 12:42 #3097

Tak for svaret.

Nu har jeg haft vand under skimmeren og tætnet den med tec7, men der kommer stadig vand ud, så jeg tænkte at det var ved dysen der er en utæthed. men inden jeg for 40. gang hælder vand af ville jeg prøve at pille dysen ud og tætne den med tec7 og sætte den i igen, men er det muligt?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: utæt stål pool 26 maj 2012 13:07 #3098

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
Jeg tror du går "uvidenskabeligt" til værks B)

Du må først få konstateret om det er skimmeren eller dysen.

Så sænk vandstanden tl under skimmeren. hvis der så ikke er yderligere vandtab er det skimmeren

Hvis vandet vedbliver med at synke så sænk vandstanden tuil under dysen og se om der er vandtab

Hvis der er yderligere vandtab er det lineren. Det kan godt være et lille bitte hul du ikke kan se umiddelbart

Hvis det er skimmeren, så skil det ad og rens tingene og sæt det sammen igen. det skal være tæt med de medfølgende pakninger - det samme gør sig gældende med dysen. lapperier med silikone og andre midler er generelt en dårlig løsning, idet de mister deres elasticitet og så kan man ikke efterspænde.

Det er især en dårlig løsning når du pakker den ned hvert år
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Lieberkind

Sv: utæt stål pool 26 maj 2012 17:37 #3101

jeg har haft vandet undet dysen og så var der ikke noget vandspild, og da jeg hældte vand i igen kunne jeg se der kom vand ud igen der vandet var lidt over dysen. så det må være der problemet er. så er det af med dysen og få kigget den gennem. jeg har nu tænkt mig at lade poolen stå vinteren over, for jeg synes det er et større arbejde at sætte den op end at kigge på den i den kolde tid.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: utæt stål pool 26 maj 2012 20:27 #3102

  • Bjarne
  • Bjarne's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Poolrådgiveren himself!
  • Indlæg: 1808
  • Modtagne Tak: 153
det var godt - så er det dysen :)

du gør eret i at laden være opp om vinteren også. den holder meget meget længere. du skal blot nhuske at tømme pumpe filter og rør så de ikke frostsprænger. du kan få nogle specielle vinterpropper til dyse og skimmer
B
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder