Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Utæt skimmer

Utæt skimmer 13 Feb 2013 12:33 #3597

  • ik
  • ik's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Ny i forum
  • Indlæg: 1
Skimmeren (Hayward - plasitc) er revnet i bunden omkring afløbet, i vores indendørs pool.
Hvad kan den tætnes med (evt. lime ny bund ovenpå)?
Jeg vil helst vil undgå udskiftning da der er fliser og beton omkring den.

Skimmer.jpg


Mvh. Jørgen Iversen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Utæt skimmer 13 Feb 2013 13:45 #3598

  • Mads M
  • Mads M's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
  • Indlæg: 851
  • Modtagne Tak: 90
Jeg har engang skulle lime en studs på en skimmer, her virkede tangit lim fantastisk næsten for godt det opløser ihvertfald den hvide PVC (ABS) plast godt. Så jeg vil mene at du skal have fundet et stykke PVC (ABS) plast 5-10mm tykkelse med samme egenskaber, så brude det være muligt at lime en ny bund oven på.


Proceduren for limning med tangit er følgende:

1. begge emner skal være rene det grove skidt skal være børstet af, kan evt. lige renses / ridses med engang sandpapir korn 80-120.
2. rens begge flader med tangit rensevæske med en fnugfri klud
3. Påfør lim på begge flader her kan det være en god idé at være 2 da det er så stor en flad, dvs. at en påfører lim på den nye bund og en bunden i skimmeren.
4. De 2 emner sættes sammen og skal hærde og have ro i 24 timer
5. Ekstra step ikke nødvendig, men forbedrerende. Fug kanten imellem ny bund og skimmer med en fugemasse der kan holde til klorvand, desuden kan kanten i hullet i bunden lige få en tur. Det vil forsegle limningen og så undgår du ophobninger af bakterier i sprækkerne.

Jeg kan anbefale 2 fuge masser til dette formål: ArboSil 1096 eller en AKA MERIC 1020 begge typer fåes i hvide. Den første fuge masse er den bedste, men er i lille størrelse på 380ml patroner (en lidt større patron end normale, så man skal have en ny fugepistol). AKA fugemassen kommer i normale størrelse patroner så ingen problemer der, men det er ArboSil'en der er den bedste.

Begge typer fugemasser er silikonefri og super stærke og lette at arbejde med, dog hærder de begge meget hurtigt specielt i vand :) det eneste der kan fjerne massen er sæbevand (opvaskemiddel) så længe den ikke hærdede, her efter er der kun en vinkelsliber eller anden vold der kan fjerne fugemassen ;)
Mvh. Mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.182 sekunder